Innovación educativa en la Universidad: Biología

L. F. Pascual Calaforra, C. García Ferris, F. J. Silva Moreno, J. J. del Ramo Romero

Col·lecció: Educació. Sèrie Informes i Dossiers

ISBN: 978-84-370-7034-6

Matèria: psicologia i ciències de l'educació

Submatèries: història de l'educació

Any ed.: 2009

Dins els projectes d'innovació educativa vinculats a la introducció del crèdits ECTS, i la creació de l'Espai Europeu d'Educació Superior, un grup de professors de la Facultat de Biologia de la Universitat de València, han participat en aquesta investigació. En aquest estudi es posa en coneixement de tota la comunitat educativa, les experiències i resultats aconseguits.

La Universitat de València, ve desenvolupant des del 2002, un conjunt de projectes d'innovació educativa vinculats a la introducció del crèdits ECTS, i la creació de l'Espai Europeu d'Educació Superior. En aquest context, a la Facultat de Biologia s'ha desenvolupat, des del curs 2003/04, un Projecte d'Innovació Educativa (PIE), que pretén avaluar les necessitats i donar respostes als problemes associats amb el nou estil docent implícit a la docència basada en crèdits ECTS, en la que es passa d'un ensenyament basat en la figura del professor a un altre en el que l'alumne és el protagonista i principal responsable del seu aprenentatge. Un grup de professores de la Facultat de Biologia han participat en aquesta investigació, generant una sèrie d'experiències i resultats, que es posen en coneixement de tota la comunitat universitària a través d'aquest estudi.