Jorge Hermosilla Pla, coord.

ISBN: 978-84-9133-504-7

Matèria: economia

Idioma: català, castellà

Any ed.: 2022

Format: 21 x 29,7 cm.

Pàgines: 272

E-book disponible en la teua plataforma digital habitual

Llibre en accés obert

Aquest estudi, centrat en l’anomenada economia blava, analitza els sectors de la Comunitat Valenciana lligats al litoral, com ara són el turisme costaner, els recursos vius i no vius, els ports, la construcció i reparació naval i el transport marítim. També sectors emergents com l’energia eòlica ‘offshore’, l’energia oceànica, la biotecnologia, l’extracció de minerals marins i el dessalatge. Mitjançant un treball col·lectiu, es pretén identificar els processos d’innovació econòmica i social en el territori valencià, i en aquest sentit, recull una anàlisi dels sectors més dinàmics d’aquesta economia, així com l’anàlisi espacial d’aquests, de manera que s’identifiquen els processos d’especialització i les febleses i fortaleses de cadascun d’ells a les comarques del Baix Maestrat, la Plana de Castelló, el Camp de Morvedre, l’àrea metropolitana de València, la Ribera Baixa, la Safor, les Marines, l’aglomeració urbana d’Alacant i el Baix Segura.

Índex

1 CONTEXTO GENERAL: INICIATIVAS DE ANÁLISIS - PROMOCIÓN DE LA ECONOMÍA AZUL

1.1 La Economía Azul en un contexto global

1.2 La Economía Azul en la Unión Europea y en España

1.3 La Economía Azul en España: Un enfoque regional

1.4 Apoyo a la innovación en la Economía Azul

1.5 Metodología del informe

2 LA ECONOMÍA AZUL EN LA COMUNITAT VALENCIANA

2.1 Litoral valenciano: el capital natural

2.2 Infraestructura de la Economía Azul (puertos públicos - marinas privadas)

2.3 La Economía Azul de la Comunitat Valenciana: un análisis territorial

2.4 Los sectores consolidados y emergentes de la Economía Azul en la Comunitat Valenciana

2.5 La formación y la investigación en el ámbito de la Economía Azul

3 LA ECONOMÍA AZUL DE LA COMUNITAT VALENCIANA: UN ANÁLISIS TERRITORIAL

DESDE LOS PACTOS - ACUERDOS TERRITORIALES DE EMPLEO (PATE)

4 LA INNOVACIÓN DE LA ECONOMÍA AZUL DESDE UN PUNTO DE VISTA TERRITORIAL

4.1 Punt Nàutic (proyecto experimental del pacto Marina Alta)

4.2 La Cátedra Interuniversitaria de la Economía Azul (UMH - UA)

4.3 Club Naútico de Santa Pola

4.4 Cluster Mar/Tech: Cluster marítimo, tecnológico y portuario de Alicante (Alicante Futura - Impulsa Alicante - PATE Ciudad de Alicante)

4.5 Instituto de Ecología Litoral

4.6 Playas de Gandía (Ayuntamiento de Gandía)

4.7 Superlabsport (Espacio de encuentro del ecosistema innovador – emprendedor de la industria portuaria - marítima) (Fundación Valenciaport)

4.8 Unión de empresas náuticas (Valencia)

4.9 Cofradía de pescadores de Castellón de la Plana: proyecto protección medioambiental (Premio FARO PORTCASTELLÓ)

4.10 Parque natural de la Sierra de Irta (Baix Maestrat)

5 CONCLUSIONES

Citació

Hermosilla Pla, J. (. [Jorge (coord.)] (2022). Innovació territorial en l'economia blava de la Comunitat Valenciana / Innovación territorial en la economía azul de la Comunidad Valenciana. Universitat de València.

Hermosilla Pla, Jorge (coord.). Innovació territorial en l'economia blava de la Comunitat Valenciana / Innovación territorial en la economía azul de la Comunidad Valenciana. Universitat de València, 2022.

HERMOSILLA PLA, Jorge (coord.). Innovació territorial en l'economia blava de la Comunitat Valenciana / Innovación territorial en la economía azul de la Comunidad Valenciana. Valencia: Universitat de València, 2022. ISBN 978-84-9133-504-7.

Hermosilla Pla, Jorge (coord.). Innovació territorial en l'economia blava de la Comunitat Valenciana / Innovación territorial en la economía azul de la Comunidad Valenciana. Valencia: Universitat de València; 2022. 272 p.

Copiar al portapapeles