Industrial Relations and financial globalization

Idioma: anglès

Coeditor: Universitat Rovira i Virgili

Any ed.: 2019

Capitalism in its modern form has become universal and has a presence in practically every country in the world, including those which once called themselves Communist. This book studies its effects on different labor markets, from those linked to highly tertiary economies (EU-27, USA and Japan), to the most productive economies, such as China, and on to economic models that are in full transition from secondary to tertiary economies, as is the case in several Latin American countries.

El capitalisme en la seua forma moderna ha esdevingut universal i està present en pràcticament tots els països del món, inclosos els que alguna vegada s’han anomenat comunistes. Aquest llibre estudia els seus efectes en diferents mercats laborals, des dels vinculats a les economies altament terciàries (UE-27, els EUA i el Japó), fins a les economies més productives, com la Xina, i als models econòmics que es troben en plena transició d'economies secundàries a terciàries, com és el cas de diversos països llatinoamericans.

Brunet Icart, I. [Ignasi] & Pizzi, A. [Alejandro] & Moral Martín, D. [David] (2019). Industrial Relations and financial globalization. Analysis of national experiences in Europe, America and Asia. Universitat de València.

Brunet Icart, Ignasi y Pizzi, Alejandro y Moral Martín, David. Industrial Relations and financial globalization. Analysis of national experiences in Europe, America and Asia. Universitat de València, 2019.

BRUNET ICART, Ignasi y PIZZI, Alejandro y MORAL MARTÍN, David. Industrial Relations and financial globalization. Analysis of national experiences in Europe, America and Asia. Valencia: Universitat de València, 2019. ISBN 978-84-9134-398-1.

Brunet Icart, Ignasi y Pizzi, Alejandro y Moral Martín, David. Industrial Relations and financial globalization. Analysis of national experiences in Europe, America and Asia. Valencia: Universitat de València; 2019. 252 p.