Ilustración y modernidad en Friedrich Schiller en el bicentenario de su muerte

Faustino Oncina Coves, Manuel Ramos Valera, eds.

Col·lecció: Oberta, 130

ISBN: 978-84-370-6545-8

Matèria: filosofia

Coeditor: MuVIM

Any ed.: 2006

Schiller es va rebel·lar contra els límits imposats per l'especialització i la professionalització del saber, criticant les barreres que alça l'academicisme i oposant-se a la reducció del coneixement a un simple valor de canvi. Els textos recollits en aquest volum es van presentar en la Trobada sobre Friedrich Shiller (1759-1805) celebrada a València (2005).

Altres formats:

eBook

Schiller pertany al nostre imaginari col·lectiu, en recrear mites i llegendes que ens són molt pròxims. A banda d'aqueixa familiaritat, remou estrats profunds de la nostra identitat europea i de la nostra civilització occidental. Estem davant un autor que va trencar les costures de tots els gèneres literaris i va aconseguir desfer-se del ferri marcatge de les disciplines angostes i dels patriotismes obtusos. Des de la seua càtedra de la Universitat de Jena, va exhortar els seus alumnes a transgredir els límits imposats per l'especialització i la professionalització del saber, a saltar-se les barreres que alcen l'academicisme i la reducció del coneixement a un mer valor de canvi.