+34 96 386 41 15

PUV - Publicacions Universitat València

Índex del llibre:

Historia y memoria escolar

Segunda República, Guerra Civil y dictadura franquista en las aulas

Rafael Valls Montes

Col·lecció: Història i Memòria del Franquisme, 24

ISBN: 978-84-370-7406-1

Matèria: història, psicologia i ciències de l'educació

Submatèries: història contemporània, història de l'educació

Idioma: castellà

Any ed.: 2009

Enquadernació: rústica

Format: 16 x 24 cm.

Pàgines: 172 pp.

El període més conflictiu i dramàtic de la història espanyola del segle XX és, sens dubte, el de la Guerra Civil i el de la dictadura franquista, pel que es converteix en un dels temes més delicats a l'hora de tractar-lo en els manuals d'història. En aquest estudi s'analitza la forma que els manuals d'història han tractat i tracten el període comprès entre 1931 i 1975.

Disponibilitat: En existències

15,00 €

Sinopsi

Detalles

El període més conflictiu i dramàtic de la història espanyola del segle XX és, sens dubte, el de la Guerra Civil i el de la dictadura franquista, pel que es converteix en un dels temes més delicats a l'hora de tractar-lo en els manuals d'història. En aquest estudi s'analitza la forma en que els manuals d'història (en el franquisme, en la transició democràtica i en la més recent actualitat) han tractat i tracten el període comprès entre 1931 i 1975. La investigació analitza la forma i el grau que els programes i manuals escolars d'història d'educació secundària han contribuït a l'enfortiment de les conviccions democràtiques dels joves i a la generació d'una reconciliació viable amb el complex i dramàtic passat espanyol respecte dels seus moments més difícils i controvertits, la Guerra Civil i el període franquista.