Índex del llibre:

Submatèries: història contemporània

Any ed.: 1997

Enquadernació: cartoné

Aproximació a l'obra i a la significació d'un historiador cabdal, doctor honoris causa de la Universitat de València l'any 1991, amb escrits seleccionats sobre la consciència històrica, el paper de la mitologia en l'ascens i la decadència del pensament espanyol, el debat sobre la civilització espanyola i la seua història o les relacions internacionals, entre altres temes.

Les idees del professor Jover i la seua pràctica de historiador descobriren a diverses generacions d'universitaris una forma nova i renovada de pensar la història. Aquesta manera de concebre la història, capaç d'interpretar el passat i d'ajudar-nos al mateix temps a entendre el present, segueix sent una valuosa herència a la que no podem ni devem renunciar. La selecció de treballs del present volum reivindica, una vegada més, la història i el pensament històric com una clau per interpretar el món que ens envolta.