Historia del testimonio chileno

De las estrategias de denuncia a las políticas de memoria

Jaume Peris Blanes

ISBN: 978-84-370-7029-2

Matèria: filologia, història, sociologia i política

Submatèries: filologia espanyola, història contemporània

Any ed.: 2008

Aquesta Historia del testimonio chileno descriu críticament la funció canviant que la paraula dels supervivents dels camps de concentració xilens ha ocupat en la creació d'imatges i relats de la violència del règim de Pinochet des dels mesos posteriors al colp fins a l'actualitat. No va ser aquest un procés sense contradiccions ni violències i els seus efectes disten molt de ser satisfactoris per a alguns dels col.lectius implicats. Lluny de la visió triomfalista de la classe política xilena, aquest assaig pretén analitzar críticament aquest trajecte i descriure els clarobscurs que subjauen als usos polítics de la memòria en l'actualitat.

Peris Blanes, J. [Jaume] (2008). Historia del testimonio chileno. De las estrategias de denuncia a las políticas de memoria. Universitat de València.

Peris Blanes, Jaume. Historia del testimonio chileno. De las estrategias de denuncia a las políticas de memoria. Universitat de València, 2008.

PERIS BLANES, Jaume. Historia del testimonio chileno. De las estrategias de denuncia a las políticas de memoria. Valencia: Universitat de València, 2008. ISBN 978-84-370-7029-2.

Peris Blanes, Jaume. Historia del testimonio chileno. De las estrategias de denuncia a las políticas de memoria. Valencia: Universitat de València; 2008. 424 p.