Product Documents

Matèria: història

Submatèries: història moderna

Any ed.: 2011

Sota la direcció de Jean-Luc Pinol, aquest volum ofereix una àmplia síntesi de la urbanització europea durant els segles XVI-XVIII, segles que marcaren unes tendències decisives en la història de les ciutats, que han de buscar-se sobretot en la recomposició dels sistemes locals de poders. El centralisme absolutista va transformar profundament les formes de govern urbanes i va reforçar el paper polític i econòmic de les ciutats cabdals. El creixement demogràfic i el desenvolupament de la producció i del comerç tendien a inserir cada vegada amb més força a les ciutats en unes xarxes que superaven els antics marcs de les jerarquies administratives, religioses o judicials. Aquesta interdependència suscitava noves formes de vulnerabilitat davant els canvis de la conjuntura, i va propiciar reajustaments que esbossaven el que seria la geografia urbana de l'era industrial.

Citació

Zeller, O. [Olivier] (2011). Historia de la Europa Urbana III. La ciudad moderna. Universitat de València.

Zeller, Olivier. Historia de la Europa Urbana III. La ciudad moderna. Universitat de València, 2011.

ZELLER, Olivier. Historia de la Europa Urbana III. La ciudad moderna. Valencia: Universitat de València, 2011. ISBN 978-84-370-8032-1.

Zeller, Olivier. Historia de la Europa Urbana III. La ciudad moderna. Valencia: Universitat de València; 2011. 360 p.

Copiar al portapapeles