Història de Carlet

Submatèries: història contemporània

Idioma: català

Any ed.: 2010

L'interès de la història local, com a àmbit concret on prenen cos els fenòmens generals de les grans síntesis històriques, va més enllà dels cercles acadèmics. Interessar-se críticament pel passat de la pròpia localitat té un evident sentit cívic: implica obrir-se a la societat on es viu, als seus problemes, als seus aconseguiments, en una perspectiva necessària per a fer intel·ligible el present. Aquest compromís és el que va impulsar Ramon Trullenque Esteve a l'inici del segle passat i, quasi un segle després, el seu nét Ramon Trullenque Peris, a escriure sobre la història del seu poble. En aquesta obra es presenten dues visions diacròniques de Carlet: la primera és l'edició del manuscrit de l'avi, un farmacèutic il·lustrat, i la segona visió, obra del nét, aporta noves dades i les interpretacions d'una historiografia actual.

Trullenque Esteve, R. [Ramón] & Trullenque Peris, R. [Ramón] (2010). Història de Carlet. Dues mirades diacròniques. Universitat de València.

Trullenque Esteve, Ramón y Trullenque Peris, Ramón. Història de Carlet. Dues mirades diacròniques. Universitat de València, 2010.

TRULLENQUE ESTEVE, Ramón y TRULLENQUE PERIS, Ramón. Història de Carlet. Dues mirades diacròniques. Valencia: Universitat de València, 2010. ISBN 978-84-370-7843-4.

Trullenque Esteve, Ramón y Trullenque Peris, Ramón. Història de Carlet. Dues mirades diacròniques. Valencia: Universitat de València; 2010. 232 p.