Índex del llibre:

ISBN: 978-84-370-5670-8

Matèria: història

Submatèries: història contemporània

Coeditor: Universitat d’Alacant, Universitat de les Illes Balears, Autónoma de México, Autónoma de Guadalajara

Any ed.: 2003

En aquest llibre s'ha defugit la temptació de convertir la història contemporània d'Amèrica en un mosaic inconnex de petites històries nacionals de cada país, i s'han abordat, per contra, i de forma innovadora, els grans problemes històrics continentals des de finals del segle XVIII fins a l'actualitat més estricta.

Altres formats:

eBook

Aquest volum respon a un títol tan ampli i suggerent com 'Historia contemporánea de América' amb una anàlisi exhaustiva de l'evolució històrica del continent americà, des de l'època de les independències nacionals fins a finals del segle XX, en què s'inclouen tant els trets comuns com els específics dels dos hemisferis continentals. Els autors, per raons metodològiques i amb intencions didàctiques, han estructurat el volum des d'una doble perspectiva temàtica i narrativa, basada en l'aproximació de totes aquelles qüestions, problematitzades, que s'han demostrat especialment rellevants en diversos moments, àrees i societats, tot superant l'opció, més habitual i comuna, de convertir la història contemporània d'Amèrica en una col·lecció concatenada de petites històries nacionals de cadascun dels països.