Hannah Arendt en la teoría feminista contemporánea

Teresa Portas Pérez

Col·lecció: Feminismos, 150

ISBN: 978-84-9134-902-0

Matèria: estudis feministes

Coeditor: Ediciones Cátedra

Any ed.: 2022

Hannah Arendt es va manifestar explícitament en contra del moviment de dones de la seua època i no va teoritzar sobre la qüestió del gènere. Tan sols va articular unes breus reflexions crítiques en una ressenya, publicada l’any 1933, de l’obra d’Alice Rühle Gerstel ‘El problema de la dona en l’actualitat: un balanç psicològic’. Tanmateix, posteriorment el feminisme no tan sols va assumir aquestes crítiques sinó que també va establir un complex diàleg amb la filòsofa alemanya, la teoria política de la qual ha servit d’esperó a una gran diversitat de teòriques, i ha suscitat enormes possibilitats des dels paradigmes feministes més diversos, fins al punt d’ajudar a enfocar i rellegir el projecte feminista mateix. Al fil de la teorització arendtiana es discuteixen qüestions com la corporalitat, el problema del subjecte del feminisme, l’experiència i l’opressió, l’emancipació o l’alliberament, i es desplega una discussió específica sobre estratègies i objectius de la mobilització feminista.

Portas Pérez, T. . [Teresa ] (2022). Hannah Arendt en la teoría feminista contemporánea. Universitat de València.

Portas Pérez, Teresa. Hannah Arendt en la teoría feminista contemporánea. Universitat de València, 2022.

PORTAS PÉREZ, Teresa. Hannah Arendt en la teoría feminista contemporánea. Valencia: Universitat de València, 2022. ISBN 978-84-9134-902-0.

Portas Pérez, Teresa. Hannah Arendt en la teoría feminista contemporánea. Valencia: Universitat de València; 2022. 416 p.