GUIUM o la ciutat adormida

Toni-Lluís Reyes

Col·lecció: Acadèmia dels Nocturns, 39

ISBN: 978-84-9134-002-7

Matèria: filologia

Submatèries: filologia catalana

Idioma: català

Any ed.: 2017

Amb aquesta obra, Toni-Lluís Reyes ha estat guardonat amb el Premi Micalet de Teatre (2015), convocat per la Societat Coral El Micalet. En Pep i na Marta són els dos encarregats d’un arxiu municipal d’un poble de Mallorca. Un matí quan na Marta arriba a la feina es troba el cos sense vida del seu company. Un suïcidi, diuen. En Jordi és el nou arxiver i serà l’encarregat de fer la feina d’en Pep: catalogar, analitzar i estudiar tota la documentació que arriba de l’arxiu central que va ser expropiada durant la guerra. La feina no li serà gens fàcil perquè hi ha documents que van desapareixent... però gràcies a l’astúcia, insistència i perseverança farà un descobriment que el posarà en conflicte amb la màfia política del moment.

Biografía

ANTONI-LLUÍS REYES I DURAN, (Mana-cor, 1985) és llicenciat en Filologia Catalana i en Art Dramàtic. Ha actuat en nombroses obres de teatre i sèries de televisió, entre les quals destaquen L’Anell d’IB3, La Riera de TV3 i Hotel Bellavista d’IB3. Ha estat gua-nyador de diversos premis literaris per les obres Ulls clucs (segon premi Pare Colom, 2010), Rolegame (premi Nous Creadors, 2010), Allende vs. Khrusxof (segon premi Llorenç Moyà de Teatre, 2010), Trencaclosques d’una parella (premi Vila de Gràcia, 2011), La llosa (premi Llorenç Moyà, 2012), Neu fosa (segon premi Pare Colom i premi de la Xarxa Alcover, 2012), (Ei)xalar (premi Llorenç Moyà de Teatre, 2013), Bicicletes ancorades (premi Bambolina, 2013), Edimburg (estrenada al Teatre Principal de Pal-ma, 2014) i Guium (premi Micalet de Teatre i premi de Producció del Teatre Principal de Palma, 2015).

Reyes i Duran, T. [Toni-Lluís] (2017). GUIUM o la ciutat adormida. Universitat de València.

Reyes i Duran, Toni-Lluís. GUIUM o la ciutat adormida. Universitat de València, 2017.

REYES I DURAN, Toni-Lluís. GUIUM o la ciutat adormida. Valencia: Universitat de València, 2017. ISBN 978-84-9134-002-7.

Reyes i Duran, Toni-Lluís. GUIUM o la ciutat adormida. Valencia: Universitat de València; 2017. 84 p.