Guia d'igualtat en el llenguatge

Mercedes Quilis Merín, Marta Pilar Montañez Mesas, Marta Albelda Marco i Andrea Carcelén Guerrero

ISBN: 978-84-9133-673-0

Matèria: estudis feministes

Idioma: català

Any ed.: 2024

Enquadernació: Ebook

Pàgines: 114

Disponible en accés obert:

La Guia d’igualtat en el llenguatge de la Universitat de València està destinada a la comunitat universitària en els àmbits administratius, docents, d’investigació, culturals i de comunicació. Els seus objectius són: Establir els conceptes generals que vinculen els fets lingüístics amb els fets socials que promouen les pràctiques discriminatòries reconegudes com a sexisme lingüístic. Exposar el marc normatiu i l’ús del llenguatge igualitari i no sexista. Actualitzar els continguts del llenguatge igualitari a partir de la revisió de les principals obres sobre aquesta matèria. Oferir recursos lingüístics en els nivells gramatical i lèxic, així com estratègies pragmàtiques per a posar en pràctica l’ús d’un llenguatge igualitari i no sexista dirigit als qui integren la comunitat universitària. Proposar estratègies i alternatives per a l’elaboració de discursos orals i escrits, així com de la imatge, als entorns administratius, acadèmic, de comunicació, en xarxes socials o llocs electrònics institucionals de la Universitat.

Biografía

Mercedes Quilis Merín , Marta Pilar Montañez Mesas , Marta Albelda Marco  i Andrea Carcelén Guerrero

PRESENTACIÓ
PRIMERA PART
1. Universitat i igualtat
2. Glossari de termes d'igualtat
3. Tòpics sobre el llenguatge no sexista: avanços i resistències
SEGONA PART
4. Cap a un llenguatge en igualtat: problemes del llenguatge sexista i les seves alternatives
5. Comprendre la gramàtica i el lèxic en igualtat
6. Discurs i imatges en igualtat
TERCERA PART
7. De la teoria a la pràctica en els textos i discursos: estratègies i alternatives
ANNEX. Llistat de càrrecs i professions en la UV
REFERÈNCIES

Quilis Merín, M. [Mercedes] & Montañez Mesas, M. P. [Marta Pilar] & Albelda Marco, M. [Marta] & Carcelén Guerrero, A. [Andrea] (2024). Guia d'igualtat en el llenguatge. Universitat de València.

Quilis Merín, Mercedes y Montañez Mesas, Marta Pilar y Albelda Marco, Marta y Carcelén Guerrero, Andrea. Guia d'igualtat en el llenguatge. Universitat de València, 2024.

QUILIS MERÍN, Mercedes y MONTAÑEZ MESAS, Marta Pilar y ALBELDA MARCO, Marta y CARCELÉN GUERRERO, Andrea. Guia d'igualtat en el llenguatge. Valencia: Universitat de València, 2024. ISBN 978-84-9133-673-0.

Quilis Merín, Mercedes y Montañez Mesas, Marta Pilar y Albelda Marco, Marta y Carcelén Guerrero, Andrea. Guia d'igualtat en el llenguatge. Valencia: Universitat de València; 2024. 114 p.