Grabados de Augsburgo para un ciclo emblemático portugués

Los azulejos de la iglesia del Convento de Jesús de Setúbal

Carme López Calderón

ISBN: 978-84-9133-042-4

Matèria: art

Any ed.: 2017

L'església del convent de Jesús de Setúbal es decora en 1781 amb un ric programa d'emblemàtica aplicada. Els dinou panells de taulell que ho conformen, dels quals quinze es conserven avui, es basen en l'Elogia Mariana d'A. de C. Redelius, publicada de forma pòstuma a Augsburg en 1732. Les seues il·lustracions, gravades per M. Engelbrecht sobre invenció de C. T. Scheffler, es corresponen amb les invocacions de la lletania lauretana i codifiquen les prerrogatives que l'Església Catòlica li atribueix a la Mare de Déu; no obstant açò, la seua interpretació no sempre resulta senzilla en mancar les imatges de comentaris explicatius. Aquest suport textual sí es troba en les dues obres anteriors de les quals deriven les seues composicions emblemàtiques: l'Elogia Mariana d'I. Oxoviensis (1700) i l'Asma Poeticum de P. Stoergler (1636). Aquest llibre reconstrueix la confusa genealogia de l'Elogia Mariana de Redelius i ofereix la lectura iconogràfica del cicle dels taulells de Setúbal a partir de les claus proporcionades pels seus referents impresos..

López Calderón, C. [Carme] (2017). Grabados de Augsburgo para un ciclo emblemático portugués. Los azulejos de la iglesia del Convento de Jesús de Setúbal. Universitat de València.

López Calderón, Carme. Grabados de Augsburgo para un ciclo emblemático portugués. Los azulejos de la iglesia del Convento de Jesús de Setúbal. Universitat de València, 2017.

LÓPEZ CALDERÓN, Carme. Grabados de Augsburgo para un ciclo emblemático portugués. Los azulejos de la iglesia del Convento de Jesús de Setúbal. Valencia: Universitat de València, 2017. ISBN 978-84-9133-042-4.

López Calderón, Carme. Grabados de Augsburgo para un ciclo emblemático portugués. Los azulejos de la iglesia del Convento de Jesús de Setúbal. Valencia: Universitat de València; 2017. 212 p.