Gonzalo Anaya: la passió educativa

Josep Martínez Bisbal, Jaume Martínez Bonafé, eds.

Col·lecció: Paranimf

ISBN: 978-84-370-6561-8

Matèria: psicologia i ciències de l'educació

Submatèries: història de l'educació

Idioma: català, castellà

Any ed.: 2007

Mestre des dels anys de la Segona República, doctor en Filosofia i catedràtic de Filosofia, ha exercit una llarga tasca professional i ha desenvolupat una important i variada producció escrita part de la qual, sobretot la més recent, recull aquest llibre. El 2004 li fou atorgada la Medalla de la Universitat de València, amb motiu de la qual s'edita aquest volum.

Gonzalo Anaya Santos (Burgos, 1914-València, 2008), mestre des dels anys de la Segona República, doctor en Filosofia, catedràtic de Filosofia a instituts i escoles de Magisteri des de 1953, ha exercit una llarga tasca professional, primer a Santiago de Compostel.la i des de 1973 a l'Escola de Magisteri de València. Fou membre del Departament de Sociologia de la Universitat de València i professor emèrit de 1985 a 2002, i va pertànyer al Consell Escolar Valencià des de la seua creació. Diverses institucions porten el seu nom, ha rebut nombrosos reconeixements i distincions, i el 2004 li fou atorgada la Medalla de la Universitat de València, amb motiu de la qual s'edita aquest volum. Tot i que Gonzalo sempre s'ha definit com a socràtic, ja que es decanta per la lliçó magistral o la conferència i la conversa, al llarg de la seua vida professional ha desenvolupat una important i variada producció escrita, part de la qual, sobretot la més recent, recull aquest llibre. A més, s'hi reprodueix la seua introducció al Viaje por las escuelas de Galicia de Luis Bello i els esquemes i textos de la seua participació constant a l'Escola d'Estiu del País Valencià, de la qual ha estat animador compromès des dels inicis. Al DVD que acompanya el llibre es recuperen les seues dues pel.lícules sobre el Guernika --mostra de l'altra passió de Gonzalo: el cinema-- i el documental de l'homenatge que el Col.legi de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres li va retre el 1981. Infatigable, ha continuat llegint i escrivint fins a l'últim moment, i com va dir amb un somriure de xiquet entremaliat, treballant per l'adveniment pacífic de la Tercera República.