Product Documents

Gestes dels Comtes de Barcelona i Reis d'Aragó

Stefano Maria Cingolani, ed.

Col·lecció: Fonts Històriques Valencianes, 32

ISBN: 978-84-370-7086-5

Matèria: història

Submatèries: història medieval

Idioma: català

Any ed.: 2008

Es presenta ací una nova edició crítica de la versió catalana, o versió intermèdia, de les Gesta comitum Barcinonensium, elaborada per primera vegada a partir de tots els manuscrits coneguts, amb un extens comentari crític que respon molts dels interrogants que ha plantejat aquesta obra de la historiografia catalana medieval. Les Gestes dels comtes de Barcelona és el resultat de gairebé tres segles de producció historiogràfica als comtats catalans, des dels annals de Cuixà i de Ripoll del final del segle X, a les seues reelaboracions anteriors als grans textos cronístics de caràcter narratiu de la segona meitat del segle XIII. A la llum del seu estudi detallat, un text fins ara menysvalorat per part de la crítica, tant la històrica com la literària, adquireix una importància nova dins de l'evolució de la cultura de la Corona d'Aragó.

Estudi introductori

Introducció

La tradició manuscrita

El text

Criteris d’edició

Gestes dels comtes de Barcelona i reis d’Aragó

Cingolani, S. M. [Stefano Maria] (2008). Gestes dels Comtes de Barcelona i Reis d'Aragó. Universitat de València.

Cingolani, Stefano Maria. Gestes dels Comtes de Barcelona i Reis d'Aragó. Universitat de València, 2008.

CINGOLANI, Stefano Maria. Gestes dels Comtes de Barcelona i Reis d'Aragó. Valencia: Universitat de València, 2008. ISBN 978-84-370-7086-5.

Cingolani, Stefano Maria. Gestes dels Comtes de Barcelona i Reis d'Aragó. Valencia: Universitat de València; 2008. 140 p.