Product Documents

Geografías de la movilidad artística. Valencia en época moderna

Mercedes Gómez-Ferrer Lozano, Yolanda Gil Saura coords.

Gómez-Ferrer Lozano, Mercedes coord.; Gil Saura, Yolanda coord.

ISBN: 978-84-9133-404-0

Matèria: art

Any ed.: 2021

Els textos que recull aquest volum es construeixen sobre la base d’una geografia de l’art amb itineraris que recorren l’eix mediterrani, especialment els que ens connecten amb Itàlia. Viatges d’artistes i d’obres, circulació de models i tècniques arquitectòniques, clients i mecenes, mestres i tallers, que tenen València com a centre receptor i difusor de l’art entre l’edat mitjana i l’època moderna.

Prólogo, Mercedes Gómez-Ferrer y Yolanda Gil Saura
El taller de escultura de Pere Compte, Arturo Zaragozá Catalán
Sobre cubiertas de madera en el priorato de Uclés y la diócesis de Cuenca (siglos XV y XVI), Sonia Jiménez-Hortelano
Mobilità mediterranea e interscambi artistici. L’influsso ebraico nell’argenteria sarda (XV-XVI secolo), Alessandra Pasolini
Los sepulcros de los Covarrubias de la catedral de Valencia (1608), obra de los genoveses Bartolomé Abril y Joan Batista Semería, Mercedes Gómez-Ferrer
Patrimonio artístico de Santa María de Monserrato de Roma, Isabel Ruiz Garnelo
A propósito de las almonedas de 1639 del I duque de Lerma: “La multiplicación de los panes y los peces” de los Bassano y una referencia inédita a Velázquez, Àngel Campos-Perales
Valencia a los ojos de un italiano: Giovanni Agostino della Lengueglia, Yolanda Gil Saura
El proyecto para la “Rotonda” de las Escuelas Pías de Valencia (1767-1773). Una mirada técnica, Rafael Marín Sánchez
RESÚMENES / ABSTRACTS

Gómez-Ferrer Lozano, M. [Mercedes] & Gil Saura, Y. [Yolanda ] (coords.) (2021). Geografías de la movilidad artística. Valencia en época moderna. Universitat de València.

Gómez-Ferrer Lozano, Mercedes y Gil Saura, Yolanda (coords.). Geografías de la movilidad artística. Valencia en época moderna. Universitat de València, 2021.

GÓMEZ-FERRER LOZANO, Mercedes y GIL SAURA, Yolanda (coords.). Geografías de la movilidad artística. Valencia en época moderna. Valencia: Universitat de València, 2021. ISBN 978-84-9133-404-0.

Gómez-Ferrer Lozano, Mercedes y Gil Saura, Yolanda (coords.). Geografías de la movilidad artística. Valencia en época moderna. Valencia: Universitat de València; 2021. 212 p.