Geografía humana de España

Matèria: geografia

Coeditor: Tirant lo Blanch

Any ed.: 2017

La geografia humana es troba doncs de nou en la cruïlla de les ciències socials i humanístiques (…). La geografia sembla particularment ben situada per ser útil i constructiva en aquest projecte transdisciplinar, col·laboratiu. Els geògrafs, i en concret els geògrafs espanyols, tenen un gran futur, un panorama envejable davant seu. A condició que no tornen a incórrer en errors que ens són massa habituals: sobretot la dispersió, però també la inseguretat, la falta de criteri geogràfic, no aprofitar bé els nostres propis recursos, una certa tendència al transformisme curricular, buscar la visibilitat abans de madurar resultats i prodigar-se massa en això que ara es diu geografia híbrida. Una Geografía Humana d'España com aquesta pot resultar un bon instrument de referència, un producte de maduresa geogràfica.

Ariño Villarroya, A. [Antonio] & Boira Maiques, J. V. [Josep Vicent] & Escribano Pizarro, J. [Jaime] & Esparcia Pérez, J. [Javier] & Esteve, A. [Albert] & Gómez Mendoza, J. [Josefina] & Méndez, R. [Ricardo] & Nel·lo, O. [Oriol] & Olcina, J. [Jorge] & Romero González, J. [Joan] & Rullán, O. [Onofre] & Sánchez, D. [Dolores] (2017). Geografía humana de España. Universitat de València.

Ariño Villarroya, Antonio y Boira Maiques, Josep Vicent y Escribano Pizarro, Jaime y Esparcia Pérez, Javier y Esteve, Albert y Gómez Mendoza, Josefina y Méndez, Ricardo y Nel·lo, Oriol y Olcina, Jorge y Romero González, Joan y Rullán, Onofre y Sánchez, Dolores. Geografía humana de España. Universitat de València, 2017.

ARIÑO VILLARROYA, Antonio y BOIRA MAIQUES, Josep Vicent y ESCRIBANO PIZARRO, Jaime y ESPARCIA PÉREZ, Javier y ESTEVE, Albert y GÓMEZ MENDOZA, Josefina y MÉNDEZ, Ricardo y NEL·LO, Oriol y OLCINA, Jorge y ROMERO GONZÁLEZ, Joan y RULLÁN, Onofre y SÁNCHEZ, Dolores. Geografía humana de España. Valencia: Universitat de València, 2017. ISBN 978-84-9134-026-3.

Ariño Villarroya, Antonio y Boira Maiques, Josep Vicent y Escribano Pizarro, Jaime y Esparcia Pérez, Javier y Esteve, Albert y Gómez Mendoza, Josefina y Méndez, Ricardo y Nel·lo, Oriol y Olcina, Jorge y Romero González, Joan y Rullán, Onofre y Sánchez, Dolores. Geografía humana de España. Valencia: Universitat de València; 2017. 642 p.