Product Documents

Génesis del ideario franquista o la descerebración de España

Luis Negró Acedo

Col·lecció: Història i Memòria del Franquisme, 42

ISBN: 978-84-370-9458-8

Matèria: història

Submatèries: història contemporània

Any ed.: 2014

E-book disponible en la teua plataforma digital habitual

Certs sectors mediàtics, polítics i acadèmics porten temps intentant bandejar de les anàlisis teòriques de la història d'Espanya la paraula feixisme. Com a molt s'admet que en la immediata postguerra el règim resultant de la guerra civil, influït sens dubte per Alemanya i Itàlia, es va facistizar, però mai va arribar a convertir-se en un sistema totalitari. Aquesta obra s'endinsa en aquella etapa negra i exposa quines idees van sustentar el primer franquisme i qui van ser els encarregats de crear-les i exposar-les. A través de l'estudi de les tres revistes més influents -Escorial, Revista de Estudios Políticos i Arbor- s'analitza l'evolució ideològica del règim des del discurs falangista filonazi fins a l'adaptació nacional-catòlica, una transformació camaleònica que no podia ocultar el fons antiliberal i reaccionari del pensament franquista.

Citació

Negró Acedo, L. [Luis] (2014). Génesis del ideario franquista o la descerebración de España. Universitat de València.

Negró Acedo, Luis. Génesis del ideario franquista o la descerebración de España. Universitat de València, 2014.

NEGRó ACEDO, Luis. Génesis del ideario franquista o la descerebración de España. Valencia: Universitat de València, 2014. ISBN 978-84-370-9458-8.

Negró Acedo, Luis. Génesis del ideario franquista o la descerebración de España. Valencia: Universitat de València; 2014. 214 p.