Género y modernización en la novela realista española

Jo Labnyi

Traducció: Jacquieline Cruz

Col·lecció: Feminismos

ISBN: 978-84-376-2876-9

Matèria: estudis feministes

Coeditor: Ediciones Cátedra, Instituto de la Mujer

Any ed.: 2011

La tesi d'aquest estudi interdisciplinari és que la novel·la realista espanyola de finals del segle XIX no només documenta el procés de formació nacional de la època, sinó que constitueix una part integral d'aquest. Utilitzant una àmplia gamma de textos de la teoria cultural estableix una connexió entre algunes de les percepcions d'aquests i els debats espanyols de l'època en els camps de l'economia, la política, la medicina i l'urbanisme, per tal de mostrar que les inquietuds culturals dominants en altres nacions occidentals es van expressar de manera aguda a Espanya precisament a causa del caràcter imperfecte del seu procés de modernització. Més concretament, s'analitza el paper de les dones, en els textos realistes espanyols canònics, com a emblema de les inquietuds davant la modernització i, sobretot, davant la seua transformació de la realitat en representació.

Cruz, J. [Jaqueline] & Labanyi, J. [Jo] (2011). Género y modernización en la novela realista española. Universitat de València.

Cruz, Jaqueline y Labanyi, Jo. Género y modernización en la novela realista española. Universitat de València, 2011.

CRUZ, Jaqueline y LABANYI, Jo. Género y modernización en la novela realista española. Valencia: Universitat de València, 2011. ISBN 978-84-376-2876-9.

Cruz, Jaqueline y Labanyi, Jo. Género y modernización en la novela realista española. Valencia: Universitat de València; 2011. 552 p.