Índex del llibre:

Fonaments de zoologia dels artròpodes

Jesús Selfa Arlandis, Juli Pujade-Villar

Col·lecció: Educació. Sèrie Materials, 53

ISBN: 978-84-370-5361-5

Matèria: ciències

Submatèries: biologia

Idioma: català

Any ed.: 2002

Els artròpodes són tractats des de diversos punts de vista: anatòmic, morfològic, taxonòmic, sistemàtic, evolutiu i biològic. Aquesta visió globalitzadora sintetitza els estudis previs de referència i els nous coneixements. El resultat és una obra de consulta indispensable, no només per a l'àmbit de la Biologia, sinó per a les diverses branques del coneixement universitari.

Els artròpodes, el grup zoològic més diversificat del regne animal, són tractats en aquest manual des de punts de vista ben diversos: anatòmic morfològic, taxonòmic, sistemàtic, evolutiu i biològic, sense oblidar en cap moment el registre fòssil existent, un aspecte sovint deixat de banda en altres obres. Aquesta aposta globalitzadora en el tractament del grup és tan innovadora com difícil d'assolir, ja que sintetitza els estudis previs de referència i l'allau dels nous coneixements dels darrers anys. El resultat és una obra magníficament bastida i de consulta indispensable, no només per a l'àmbit de la Biologia, sinó indubtablement per a les diverses branques dels coneixement universitari.