Índex del llibre:

Fonaments de bioquímica (5a ed.)

Juli Peretó, Ramon Sendra, Mercè Pamblanco, Carme Bañó

Col·lecció: Educació. Sèrie Materials, 15

ISBN: 978-84-370-6268-6

Matèria: ciències

Submatèries: biologia, química

Idioma: català

Any ed.: 2005

Els conceptes bioquímics bàsics són fonamentals per entendre disciplines com ara la biologia, la medicina, la química, la farmàcia o l'enginyeria agrònoma. En el llibre s'estudia la relació estructura-funció en biomacromolècules, la biogenètica i el metabolisme intermediari, alhora que dóna exemples clars i concrets que ajuden a relacionar les idees i els conceptes exposats.

La bioquímica és una forma d'estudi de la biologia, aquella que tracta de revelar els secrets moleculars de la vida. Els conceptes bioquímics bàsics són fonamentals per a estudiants tan diversos com els de biologia, medicina, química, farmàcia o enginyeria agrònoma. Aquest llibre s'ha confeccionat pensant en la seua utilitat per a un curs d'introducció a la bioquímica dins dels nous plans d'estudis. S'hi estudia la relació estructura-funció en biomacromolècules, la bioenergètica i el metabolisme intermediari i finalitza amb exemples de comunicació entre cèl·lules, integració metabòlica o patologia molecular que ajuden a relacionar les idees i els conceptes exposats.