Product Documents

Filosofía y estética (2a ed.)

La polémica con F. Schiller

Johan Gottlieb Fichte

Intr., trad. i n.: Manuel Ramos, Faustino Oncina

Traducció: Manuel Ramos i Faustino Oncina

Col·lecció: Estètica&Crítica, 10

ISBN: 978-84-370-3486-7

Matèria: art, filosofia

Submatèries: teoria i ensenyament

Coeditor: Fundació General de la Universitat. Patronat Martínez Guerricabeitia

Any ed.: 2007

E-book disponible en la teua plataforma digital habitual

Les incursions de Fichte, a diferència dels seus companys de generació (Kant, Schelling, Hegel, Schelegel, Schiller...), en el territori de l'estètica són comparativament minses. Però aquestes contades intervencions van ser decisives per a comprendre els rumbs que seguirà l'estètica de l'idealisme i el romanticisme. La controvèrsia entre els dos grans filòsofs alemanys, iniciada en la revista Les Hores, feia referència, en primer lloc, a la forma expositiva dels escrits fichteans i, per extensió, de la filosofia en general, i en segon, al parell conceptual esperit i lletra, que exigeix una elucidació dels seus significats en aquell context cultural. Els textos que es tradueixen en aquesta obra van deixar la seva empremta en la filosofia de l'època i van abonar incipients estils de pensament.

Citació

Fichte, J. G. [Johan Gottlieb] & Oncina Coves, F. [Faustino] & Ramos Valera, M. [Manuel] (2007). Filosofía y estética (2a ed.). La polémica con F. Schiller. Universitat de València.

Fichte, Johan Gottlieb y Oncina Coves, Faustino y Ramos Valera, Manuel. Filosofía y estética (2a ed.). La polémica con F. Schiller. Universitat de València, 2007.

FICHTE, Johan Gottlieb y ONCINA COVES, Faustino y RAMOS VALERA, Manuel. Filosofía y estética (2a ed.). La polémica con F. Schiller. Valencia: Universitat de València, 2007. ISBN 978-84-370-3486-7.

Fichte, Johan Gottlieb y Oncina Coves, Faustino y Ramos Valera, Manuel. Filosofía y estética (2a ed.). La polémica con F. Schiller. Valencia: Universitat de València; 2007. 226 p.

Copiar al portapapeles