Índex del llibre:

Filosofía y estética (2a ed.)

La polémica con F. Schiller

Johan Gottlieb Fichte

Intr., trad. i n.: Manuel Ramos, Faustino Oncina

Manuel Ramos i Faustino Oncina

Col·lecció: Estètica&Crítica, 10

ISBN: 978-84-370-3486-7

Matèria: art, filosofia

Submatèries: teoria i ensenyament

Coeditor: Fundació General de la Universitat. Patronat Martínez Guerricabeitia

Any ed.: 2007

Les incursions de Fichte, a diferència d'altres (Kant, Schelling, Hegel, Schelegel i Schiller), en el territori de l'estètica són, comparativament, minses. Però aquestes comptades intervencions van ser decisives per a comprendre els rumbs que seguirà l'estètica en l'idealisme i el romanticisme. Els textos que es tradueixen en aquesta obra van deixar la seua empremta en la filosofia de l'època i van abonar incipients estils de pensament.

Altres formats:

eBook

Les incursions de Fichte, a diferència dels seus companys de generació (Kant, Schelling, Hegel, Schelegel, Schiller...), en el territori de l'estètica són comparativament minses. Però aquestes contades intervencions van ser decisives per a comprendre els rumbs que seguirà l'estètica de l'idealisme i el romanticisme. La controvèrsia entre els dos grans filòsofs alemanys, iniciada en la revista Les Hores, feia referència, en primer lloc, a la forma expositiva dels escrits fichteans i, per extensió, de la filosofia en general, i en segon, al parell conceptual esperit i lletra, que exigeix una elucidació dels seus significats en aquell context cultural. Els textos que es tradueixen en aquesta obra van deixar la seva empremta en la filosofia de l'època i van abonar incipients estils de pensament.