Índex del llibre:

Enquadernació: cartoné

Format: 15,5 x 23 cm.

Pàgines: 432

L’anàlisi detallada de les festes patronals a les diverses poblacions riberenques registrades als arxius de la roberia Insa de València, negoci familiar que durant els segles XIX i XX ha vestit les festes de nombroses localitats valencianes, és el nucli principal d’aquesta investigació que ens vol portar cap a la reflexió sobre la importància i repercussions d’aquesta riquesa patrimonial immaterial.

Com s’organitzaven les festes patronals als pobles de la Ribera del Xúquer? Quins són els orígens dels diferents elements rituals i folklòrics que hui en dia formen part dels principals seguicis processionals i festius d’aquesta comarca? Existeix algun paral·lelisme o filiació directa entre cadascuna de les danses que els componen? Quines han estat les principals desaparicions i pervivències que s’hi han donat al llarg de la història? L’anàlisi detallada de les festes patronals a les diverses poblacions riberenques registrades als arxius de la roberia Insa de València, negoci familiar que durant els segles XIX i XX ha vestit les festes de nombroses localitats valencianes, és el nucli principal d’aquesta investigació que ens vol portar cap a la reflexió sobre la importància i repercussions d’aquesta riquesa patrimonial immaterial, la qual, a dia de hui, necessita d’un coneixement precís i exhaustiu com a pas previ per a la seua revaloració i difusió com a senya d’identitat de la cultura popular valenciana.