Product Documents

Familia, poder y comunidad en la España Moderna

Los ciudadanos de Granada (1570-1739)

James Casey

Traducció: Manuel Ardit

Col·lecció: Història, 61

ISBN: 978-84-370-7307-1

Matèria: història

Submatèries: història moderna

Coeditor: Editorial Universidad de Granada

Any ed.: 2009

Aquest llibre no se centra només en l'oligarquia urbana granadina entre els segles XVI i XVIII, és a més una reflexió intel·ligent sobre els grups de poder en l'Espanya moderna, les seues relacions familiars i clàniques, i també el paper que hi jugaven les institucions, la concepció del poder i la responsabilitat que assumien els «bons republicans» i «pares de la pàtria», les vies d'ascens social i polític i les relacions conflictives amb el poder central, entre altres temes. L'autor explora en aquesta obra la naturalesa d'una societat basada en l'honor, els llaços entre l'home de família i el ciutadà, en aquell període de crisi i consolidació que s'associa comunament a la Contrareforma i que cada vegada es contempla més com un període de «disciplina social» i de tornada als valors de la jerarquia i la tradició, després dels trastorns del Renaixement i la Reforma.

1. Una sociedad conflictiva
  2. Caballeros y ciudadanos
  3. La sombra de los ancestros
  4. Los nobles del doblón
  5. El entramado hereditario
  6. El matrimonio concertado
  7. Bodas de sangre
  8. La casa del ciudadano
  9. El espíritu del clan
  10. El refugio de los pobres
  11. La ley del honor
  12. Defensores de la patria

Tablas genealógicas

Fuentes y bibliografía

Ardit, M. [Manuel] & Casey, J. [James] (2009). Familia, poder y comunidad en la España Moderna. Los ciudadanos de Granada (1570-1739). Universitat de València.

Ardit, Manuel y Casey, James. Familia, poder y comunidad en la España Moderna. Los ciudadanos de Granada (1570-1739). Universitat de València, 2009.

ARDIT, Manuel y CASEY, James. Familia, poder y comunidad en la España Moderna. Los ciudadanos de Granada (1570-1739). Valencia: Universitat de València, 2009. ISBN 978-84-370-7307-1.

Ardit, Manuel y Casey, James. Familia, poder y comunidad en la España Moderna. Los ciudadanos de Granada (1570-1739). Valencia: Universitat de València; 2009. 376 p.