Familia, poder y comunidad en la España Moderna

Los ciudadanos de Granada (1570-1739)

James Casey

Manuel Ardit

Col·lecció: Història, 61

ISBN: 978-84-370-7307-1

Matèria: història

Submatèries: història moderna

Coeditor: Editorial Universidad de Granada

Any ed.: 2009

L'autor explora en aquesta obra la naturalesa d'una societat basada en l'honor, els llaços entre l'home de família i el ciutadà, en aquell període de crisi i consolidació associat a la Contrareforma i que cada vegada es contempla més com un període de «disciplina social» i de tornada als valors de la jerarquia i la tradició, després dels trastorns del Renaixement i la Reforma.

Aquest llibre no se centra només en l'oligarquia urbana granadina entre els segles XVI i XVIII, és a més una reflexió intel·ligent sobre els grups de poder en l'Espanya moderna, les seues relacions familiars i clàniques, i també el paper que hi jugaven les institucions, la concepció del poder i la responsabilitat que assumien els «bons republicans» i «pares de la pàtria», les vies d'ascens social i polític i les relacions conflictives amb el poder central, entre altres temes. L'autor explora en aquesta obra la naturalesa d'una societat basada en l'honor, els llaços entre l'home de família i el ciutadà, en aquell període de crisi i consolidació que s'associa comunament a la Contrareforma i que cada vegada es contempla més com un període de «disciplina social» i de tornada als valors de la jerarquia i la tradició, després dels trastorns del Renaixement i la Reforma.