Fadrique Furió Ceriol. Obra completa II

Los tres libros de las instituciones retóricas

Fadrique Furió Ceriol

Ferran Grau Codina, ed.

ISBN: 978-84-1118-073-3

Matèria: filologia

Coeditor: Institució Alfons el Magnànim

Any ed.: 2022

Disponible en accés obert:

Els ‘Institutionum Rhetoricarum libri tres’ de Frederic Furió Ceriol fou la primera obra publicada per l’humanista valencià a Lovaina en 1554 i constitueix el segon volum de les seues obres completes. El text, del qual es presenta la versió original en llatí, amb aparat crític i de fonts, acarada amb la traducció al castellà, amb abundants notes explicatives, és encapçalat per tres estudis introductoris que aporten claus per a facilitar la comprensió i la interpretació de l’obra –n’aborden l’entramat tècnic, l’ús i el sentit dels exemples i els valor bàsics implícits i explícits. No solament ens trobem davant un manual de retòrica adreçat a tothom que tinga interès per dominar el llenguatge i millorar-ne l’expressió, sinó que és la carta de presentació de Furió Ceriol com un humanista compromès amb la societat del seu temps, que apostà per la paraula com el millor mitjà per a l’acció política i el bon govern, confrontat a la tirania i la violència; és per això que té una importància cabdal i és responsabilitat dels éssers humans millorar i perfeccionar el do natural que tots posseïm: el do de la paraula.

Ninguna parte de la vida puede verse libre de la retórica, Ferran Grau Codina

El discurso sobre las armas y las letras, Josep Lluís Teodoro Peris

Exempla loquuntvr, Concepción Ferragut Domínguez

Criterios de edición

Bibliografía

Los tres libros de las instituciones retóricas de Fadrique Furio Ceriol, valenciano

Fadrique Furio Ceriol libro primero de las instituciones retóricas

Libro segundo de las instituciones retóricas de Fadrique Furio Ceriol

Libro tercero de las instituciones retóricas de Fadrique Furio Ceriol

Agradecimientos

Índice de capítulos

Índice de términos retóricos

Furió Ceriol, F. [Fadrique] (2022). Fadrique Furió Ceriol. Obra completa II. Los tres libros de las instituciones retóricas. Universitat de València.

Furió Ceriol, Fadrique. Fadrique Furió Ceriol. Obra completa II. Los tres libros de las instituciones retóricas. Universitat de València, 2022.

FURIÓ CERIOL, Fadrique. Fadrique Furió Ceriol. Obra completa II. Los tres libros de las instituciones retóricas. Valencia: Universitat de València, 2022. ISBN 978-84-1118-073-3.

Furió Ceriol, Fadrique. Fadrique Furió Ceriol. Obra completa II. Los tres libros de las instituciones retóricas. Valencia: Universitat de València; 2022. 654 p.