Exploring evaluative, emotive and persuasive strategies in discourse

Antonio García-Gómez, Mercedes Díez-Prados, eds.

Colección: English in the World Series, 13

ISBN: 978-84-9134-287-8

Materia: filología

Submaterias: filología anglogermánica

Idioma: castellano, inglés

Año ed.: 2018

Encuadernación: rústica

Formato: 14 x 22,5 cm

Páginas: 240

15,00 €

Disponible en formato electrónico:

Sinópsis

Detalles

This volume delves into the discursive construction of three closely linked linguistic functions: evaluation, emotion, and persuasion in order to explore how they may intertwine. The discourse genres examined comprise business pitches, political debates, media discourse, fiction, social networks, etc., either in English or Spanish. The editors bring together a miscellanea of papers written by scholars from different Spanish universities and with different research backgrounds to deal with diverse topics under the general premise that an evaluative process underlies every persuasive act and that persuasion is commonly achieved by emotive discourse.

Este volumen profundiza en la construcción discursiva de tres funciones lingüísticas estrechamente vinculadas: la evaluación, la emoción y la persuasión para explorar cómo pueden entrelazarse. Los géneros discursivos examinados incluyen discursos de negocios, debates políticos, discursos mediáticos, ficción, redes sociales, etc., ya sea en inglés o en español. Los editores reúnen una miscelánea de trabajos escritos por académicos de diferentes universidades españolas y con diferentes antecedentes de investigación para tratar diversos temas bajo la premisa general de que todo acto persuasivo se basa en un proceso evaluativo y que la persuasión se logra comúnmente mediante un discurso emotivo.

Indice

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CONTENTS

Notes on Contributors

Exploring Evaluative, Emotive and Persuasive Strategies in Discourse: Introductory Remarks

Antonio García-Gómez & Mercedes Díez-Prados

PART 1

A CROSS-LINGUISTIC APPROACH

1 Comparing Engagement in Non-fictional Texts: An English-Spanish Contrastive Study of Argumentative and Expository Texts from a Parallel Corpus

Marta Carretero

2 With Two Colours: Multimodal Persuasion in Sociopolitical Posters

Silvia Molina-Plaza

3 Sentimiento atlético: Persuasion and Emotion at Play

María José García-Vizcaíno

4 When It Takes Two to Scare One: Managing Fear Appeals in Triadic Dialogues in Health Care Settings

Bruno Echauri Galván

PART 2

A FUNCTIONAL AND SOCIO-COGNITIVE APPROACH

5 Delving into the Psychotic Mind of Norma(n) Bates: Evaluation and the Authorial Voice in Narrative Fiction

Joaquín Primo-Pacheco

6 Romantic Homosexual Male Construction of Identity in Love Song Lyrics

Ionut Alecsandru

7 Linguistic Choices in Persuasive Discourse: Preliminary Analysis of Self-reference, Positive Polarity and Sentence Construction

Rosa Muñoz Luna

8 Digital Storytelling and the Art of the Emotional Appeal: the Case of Despite My Fears

Isabel Alonso-Belmonte

Citación

Díez Prados, M. [Mercedes] & García Gómez, A. [Antonio ] (eds.) (2018). Exploring evaluative, emotive and persuasive strategies in discourse. Universitat de València.

Díez Prados, Mercedes y García Gómez, Antonio (eds.). Exploring evaluative, emotive and persuasive strategies in discourse. Universitat de València, 2018.

DÍEZ PRADOS, Mercedes y GARCÍA GÓMEZ, Antonio (eds.). Exploring evaluative, emotive and persuasive strategies in discourse. Valencia: Universitat de València, 2018. ISBN 978-84-9134-287-8.

Díez Prados, Mercedes y García Gómez, Antonio (eds.). Exploring evaluative, emotive and persuasive strategies in discourse. Valencia: Universitat de València; 2018. 240 p.

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