Product Documents

España en la guerra civil europea

Contribuciones de un hispanista

Paul Preston

Pedro Ruiz Torres, Ismael Saz Campos, eds.

Col·lecció: Honoris Causa, 28

ISBN: 978-84-370-9916-3

Matèria: història

Submatèries: teoria de la història i historiografia

Any ed.: 2017

Enquadernació: cartoné

Format: 16,5 x 23,5 cm

La llarga trajectòria historiogràfica del professor Paul Preston li acredita com el més rellevant continuador de la fecunda tradició del hispanisme britànic. El present volum vol constituir un homenatge que completa el que se li rendira amb el seu nomenament com a doctor honoris causa de la nostra Universitat. En els textos ací seleccionats s'articula un enfocament coherent i, alhora, complex de la contemporaneïtat espanyola en la seua profunda imbricació amb la història del segle XX europeu. Analitzant dinàmiques polítiques i estructurals tant com les vivències i experiències de personatges rellevants, es configura una aportació tan rica en el plànol històric com en l'historiogràfic.

DISCURSOS PRONUNCIADOS

EN EL ACTO DE INVESTIDURA

Laudatio académica a cargo del Doctor Ismael Saz Campos

Lectio pronunciada por el Doctor Paul Preston

Palabras de clausura del Excmo. y Magfco. Sr. Rector Esteban Morcillo

BIOBIBLIOGRAFÍA

ESCRITOS SELECCIONADOS

I El asalto monárquico contra la Segunda República

II La guerra agraria en el sur

III La guerra civil europea, 1914-1945

IV El papel de Mussolini en la guerra civil europea

V Italia y España en la Guerra Civil y en la Guerra Mundial, 1936-1943

VI La forja de un asesino: el general Queipo de Llano

VII Juan Tusquets: una contribución catalana al mito del contubernio judeomasónico- bolchevique

VIII Esclavos, alcantarillas y el capitán Aguilera: racismo, colonialismo y machismo en la mentalidad del cuerpo de oficiales nacionales

Preston, P. [Paul] & Ruiz Torres, P. [Pedro] & Saz, I. [Ismael] (2017). España en la guerra civil europea. Contribuciones de un hispanista. Universitat de València.

Preston, Paul y Ruiz Torres, Pedro y Saz, Ismael. España en la guerra civil europea. Contribuciones de un hispanista. Universitat de València, 2017.

PRESTON, Paul y RUIZ TORRES, Pedro y SAZ, Ismael. España en la guerra civil europea. Contribuciones de un hispanista. Valencia: Universitat de València, 2017. ISBN 978-84-370-9916-3.

Preston, Paul y Ruiz Torres, Pedro y Saz, Ismael. España en la guerra civil europea. Contribuciones de un hispanista. Valencia: Universitat de València; 2017. 306 p.