Entre la cátedra y el púlpito

Los pavordes de la universidad de valencia (siglos xvi-xvii)

Amparo Felipo Orts, Emilio Callado Estela

Col·lecció: Cinc Segles

ISBN: 978-84-370-9987-3

Matèria: dret

Any ed.: 2016

Enquadernació: cartoné

Volum que s'ocupa de les pabordies -institució eclesiàstica de finalitat docent exclusiva de la Universitat de València erigida sota control municipal en 1585- el coneixement del qual resulta imprescindible per a comprendre l'autèntic funcionament de l'Estudi General. A través d'aquest llibre, els professors Felipo i Callado reconstrueixen la història jurídica de la institució.

Altres formats:

eBook

Aquest llibre s'ocupa de les pabordies -institució eclesiàstica de finalitat docent exclusiva de la Universitat de València erigida sota control municipal en 1585- el coneixement del qual resulta imprescindible per a comprendre l'autèntic funcionament de l'Estudi General. Els orígens de la institució, les fortes tensions que va provocar en el cabild catedralici, en la universitat i en el municipi, l'espinós tema dels salaris de les prepositures i els seus comptes, la funció docent en les facultats de Teologia, Lleis i Cànons, el perfil intel·lectual de titulars i opositors i un apèndix final, compost per désset peces fonamentals, constitueixen el fil conductor d'unes pàgines que aspiren a oferir l'estudi de conjunt i en profunditat que venien reclamant les càtedres-pabordies per a l'etapa més decisiva de la seua existència.