Elizabeth Keckley

Submatèries: fiologia anglogermànica

Any ed.: 2024

Format: 17 x 23,5 cm

Disponible en accés obert:

Aquesta extraordinaria història fou publicada l’abril de 1868 –tres anys després de l’assassinat de Lincoln– i abasta múltiples camps, ja que, a més de ser una autobiografia de l’autora, Elizabeth Keckley, és una biografia aparentment reparadora de la danyada reputació de Mary Todd Lincoln, una memòria de la Guerra Civil des del centre neuràlgic de la Casa Blanca, i una biografia de la vida privada i familiar de Lincoln dins d’aquest espai domèstic i polític. Ara bé, la novetat i importància de l’obra radica en la veu que conta la història, ja que Keckley, antiga esclava negra, es trobava, per raons de raça i de gènere, exclosa políticament i socialment del mateix discurs que utilitza. No és estrany, doncs, que la recepció del llibre fora negativa i que pocs mesos després de ser publicat apareguera un pamflet satíric, ‘Entre costures, per una negra que va cosir per a la senyora Lincoln i la senyora Davis’, que reprodueix molts dels esdeveniments que compta Keckley, però ara distorsionats per un racisme exacerbat.

Estudio crítico

ENTRE BASTIDORES, O TREINTA AÑOS EN ESCLAVITUD Y CUATRO EN LA CASA BLANCA

Prefacio

Capítulo I. Lugar de nacimiento

Capítulo II. Tribulaciones de la adolescencia

Capítulo III. Cómo logré la libertad

Capítulo IV. En la familia del senador Jefferson Davis

Capítulo V. Conozco a la señora Lincoln

Capítulo VI. En el lecho de muerte de Willie Lincoln

Capítulo VII. Washington durante 1862 y 1863

Capítulo VIII. Opiniones sinceras

Capítulo IX. Entre bastidores

Capítulo X. La segunda investidura

Capítulo XI. Asesinato del presidente Lincoln

Capítulo XII. La señora Lincoln abandona la Casa Blanca

Capítulo XIII. Origen de la rivalidad entre el señor Douglas y el señor Lincoln

Capítulo XIV. Antiguas amistades

Capítulo XV. La historia secreta del guardarropa de la señora Lincoln en Nueva York

Apéndice. Cartas de la señora Lincoln a la señora Keckley

ANEXO. ENTRE COSTURAS, POR UNA NEGRA QUE COSIÓ PARA LA SEÑORA LINCOLN Y LA SEÑORA DAVIS

Keckley, E. [Elizabeth] (2024). Entre bastidores, o treinta años de esclavitud y cuatro en la Casa Blanca, por Elizabeth Keckley. Esclava en el pasado, pero desde hace unos años modista y amiga de la señora de Abraham Lincoln. Universitat de València.

Keckley, Elizabeth. Entre bastidores, o treinta años de esclavitud y cuatro en la Casa Blanca, por Elizabeth Keckley. Esclava en el pasado, pero desde hace unos años modista y amiga de la señora de Abraham Lincoln. Universitat de València, 2024.

KECKLEY, Elizabeth. Entre bastidores, o treinta años de esclavitud y cuatro en la Casa Blanca, por Elizabeth Keckley. Esclava en el pasado, pero desde hace unos años modista y amiga de la señora de Abraham Lincoln. Valencia: Universitat de València, 2024. ISBN 978-84-1118-390-1.

Keckley, Elizabeth. Entre bastidores, o treinta años de esclavitud y cuatro en la Casa Blanca, por Elizabeth Keckley. Esclava en el pasado, pero desde hace unos años modista y amiga de la señora de Abraham Lincoln. Valencia: Universitat de València; 2024. 288 p.