Enseñanza de idiomas e inclusión

La discapacidad sensorial en el aula

Beatriz Reverter Oliver

Col·lecció: English in the World Series, 20

ISBN: 978-84-1118-100-6

Matèria: psicologia i ciències de l'educació

Submatèries: pedagogia i didàctica, psicologia

Any ed.: 2022

Format: 14 x 22,5 cm

Pàgines: 198

Disponible en accés obert:

L’educació inclusiva, que materialitza el dret de les persones amb discapacitat a estudiar en la mateixa aula que els seus companys sense discapacitat, és el model educatiu implantat a Espanya. D’altra banda, en el context actual és cada vegada més necessari aprendre llengües estrangeres, sobretot, l’anglesa. Aquest llibre analitza l’ensenyament d’idiomes a persones amb discapacitat sensorial, especialment en les etapes de formació postobligatòries, centrant-se en qüestions essencials per a entendre-la, com els conceptes clau, les principals polítiques i instruments nacionals i internacionals mitjançant els quals es regula, els perfils d’alumnat amb discapacitat sensorial, així com les barreres que presenten per a aquest alumnat els enfocaments i mètodes fonamentals d’ensenyament de llengües. Així mateix, s’analitzen les mesures, els recursos educatius i les eines tècniques disponibles per a atendre les principals necessitats educatives de l’alumnat adult amb discapacitat sensorial. Com a conclusió, es reflexiona sobre les dificultats i problemes que encara hi ha en aquest camp, és a dir, els reptes que s’hauran d’abordar en el futur perquè l’educació inclusiva siga una realitat.

Biografía

Beatriz Reverter Oliver  va obtindre el doctorat internacional en Llengües, Literatura, Cultura i les seues Aplicacions en 2019 (Universitat de València). És graduada en Traducció i Mediació Interlingüïstica (2013) i, a més, posseeix el Màster en Traducció Creativa i Humanística (2015) i el Màster en Professorat d'Educació Secundària (2017). Beatriz va obtindre el Premi a l'Excel·lència Acadèmica per l'expedient de grau i dos Premis Extraordinaris de Màster.

Lista de ilustraciones

Lista de tablas

Prólogo

1 La accesibilidad y la educación inclusiva

1.1 Definición de conceptos

1.2. El camino hacia la educación inclusiva

1.3. La educación inclusiva en las etapas postobligatorias

2 El alumnado con discapacidad sensorial

2.1 El alumnado con NEE

2.2 ¿Personas con discapacidad o personas con diversidad funcional?

2.3 Las personas con discapacidad auditiva

2.4 Las personas con discapacidad visual

3 Enseñanza inclusiva de LE

3.1 Aprender lenguas en el siglo xxi: un derecho de todos

3.2 Accesibilidad en los enfoques y métodos de enseñanza de LE

3.3 La accesibilidad en el mcer y en su Companion Volume

4 Tipos de materiales y propuestas metodológicas de explotación del texto audiovisual en el aula inclusiva de LE

4.1 Materiales reales y educativos para trabajar con alumnado con discapacidad sensorial

4.2 Elección o creación del material audiovisual para el aula de LE

4.3 Estrategias metodológicas para explotar el material audiovisual

4.4 Otra explotación del texto audiovisual en el aula de idiomas: el uso de la TAV

5 Necesidades educativas de los estudiantes con discapacidad sensorial

5.1 Recomendaciones generales para trabajar con alumnado con una discapacidad

5.2 Necesidades educativas del alumnado con discapacidad auditiva

5.3 Necesidades educativas del alumnado con discapacidad visual

6 Ayudas técnicas y recursos educativos para el alumnado de le con discapacidad sensorial

6.1 Ayudas técnicas y recursos para el alumnado con discapacidad auditiva

6.2 Ayudas técnicas y recursos para el alumnado con discapacidad visual

7 Dificultades y limitaciones en el aula de le inclusiva

8 Conclusiones

Referencias bibliográficas

Reverter Oliver, B. [Beatriz] (2022). Enseñanza de idiomas e inclusión. La discapacidad sensorial en el aula. Universitat de València.

Reverter Oliver, Beatriz. Enseñanza de idiomas e inclusión. La discapacidad sensorial en el aula. Universitat de València, 2022.

REVERTER OLIVER, Beatriz. Enseñanza de idiomas e inclusión. La discapacidad sensorial en el aula. Valencia: Universitat de València, 2022. ISBN 978-84-1118-100-6.

Reverter Oliver, Beatriz. Enseñanza de idiomas e inclusión. La discapacidad sensorial en el aula. Valencia: Universitat de València; 2022. 198 p.