Ensayos sobre la igualdad sexual

J. Stuart Mill, H. Taylor Mill

Neus Campillo, ed.

Carmen Martínez

Col·lecció: Feminismos

ISBN: 978-84-376-1934-7

Matèria: estudis feministes

Coeditor: Ediciones Cátedra, Instituto de la Mujer

Any ed.: 2001

La relació entre Stuart Mill i Harriet Taylor va significar una font insòlita de producció intel·lectual. Van reflexionar sobre la seua relació construïda a través de la discussió, la passió, les crisis, l'amistat, l'amor... El seu diàleg entre iguals fou el repte personal i intel·lectual que es van proposar. El fruit d'aquella relació van ser els tres assaigs que conformen el volum.

La trobada de John Stuart Mill amb Harriet Taylor va significar una font d'insòlita producció intel.lectual. Ambdós van reflexionar sobre la seua relació que van construir a través de la passió, les crisis, la producció intel.lectual conjunta, l'amistat, l'amor. No és l'únic cas en la història, però si és un cas especial. No es tracta del parodiat cas del darrere de cada home hi ha una dona, ni tampoc aquell en el qual la inspiració es produeix per mitjà de la dona. Precisament aquest tipus de mite romàntic és el qual es trenca amb la parella Harriet-Mill. El seu diàleg és un diàleg entre iguals i aquest és el repte personal i intel.lectual que es van proposar. Fruit d'aqueixa relació són els assajos que ací es presenten: <> i <>.