Enfoques de teoría, traducción y didáctica de la lengua francesa

Estudios dedicados a la profesora Brigitte Lépinette

Juan Carlos de Miguel, Carlos Hernández y Julia Pinilla, eds.

ISBN: 978-84-370-7879-3

Matèria: filologia

Submatèries: filologia francesa i italiana

Any ed.: 2010

En aquests estudis dedicats a Brigitte Lépinette, catedràtica de Filologia Francesa de la Universitat de València, s'han sumat molts professors de diverses universitats de tot el món. Els lemes abordats són les línies de treball de l'homenatjada: la història de la traducció, la historiografia lingüística, la lexicografia, la lingüística teòrica i la lingüística aplicada al francès.

Aquest llibre naix com a celebració d'una perllongada carrera universitària i investigadora, prestigiosa i reconeguda, la de la Dra. Brigitte Lépinette, catedràtica de Filologia Francesa de la Universitat de València. A aquesta celebració s'han sumat molts professors, col.legues i amics de diverses universitats d'Espanya, França, Itàlia, Alemanya. Holanda i Canadà. Els lemes abordats s'identifiquen majoritàriament amb les línies de treball de l'homenatjada: la història de la traducció, la historiografia lingüística, la lexicografia, la lingüística teòrica, la lingüística aplicada al francès així com les noves tecnologies aplicades a l'ensenyament i a l'estudi de la llengua. Així mateix s'ofereix la visió que autors francesos han tingut de València o la influència de la cultura francesa en autors italians.