Emili Gómez Nadal: diaris i records

Francesc Pérez Moragón, Antonio Gómez Andrés, eds.

Col·lecció: Càtedra Joan Fuster, 6

ISBN: 978-84-370-6901-2

Matèria: filologia, sociologia i política

Submatèries: filologia catalana

Idioma: català

Coeditor: Càtedra Joan Fuster

Any ed.: 2008

Aquest volum conté dos textos complementaris. En primer lloc, la transcripció dels diaris que l'autor va anar escrivint entre el setembre de 1977 i el desembre de 1988, en un petit poble occità on es retirà en jubilar-se. Es tracta d'un document polític i humà d'una gran intensitat, que correspon als darrers anys de l'existència d'un intel.lectual profundament apassionat pel País Valencià, que, des de la distància imposada, en seguí sempre l'evolució, preocupat sobretot per la represa de la llengua i la cultura catalanes i per la recuperació de la democràcia. El segon text és una extensa entrevista realitzada el 1980, en la qual Gómez Nadal va acceptar de reconstruir en veu alta les dades essencials de la seua vida i, alhora, de comentar fets centrals de l'actualitat política valenciana, en plena Transició.

Gómez Andrés, A. [Antonio] & Pérez Moragón, F. [Francesc] (2008). Emili Gómez Nadal: diaris i records. Universitat de València.

Gómez Andrés, Antonio y Pérez Moragón, Francesc. Emili Gómez Nadal: diaris i records. Universitat de València, 2008.

GÓMEZ ANDRÉS, Antonio y PÉREZ MORAGÓN, Francesc. Emili Gómez Nadal: diaris i records. Valencia: Universitat de València, 2008. ISBN 978-84-370-6901-2.

Gómez Andrés, Antonio y Pérez Moragón, Francesc. Emili Gómez Nadal: diaris i records. Valencia: Universitat de València; 2008. 436 p.