Els valors de l'art a l'ensenyament

Ricard Huerta, ed.

Col·lecció: Oberta, 67

ISBN: 978-84-370-5330-1

Matèria: art, psicologia i ciències de l'educació

Submatèries: teoria i ensenyament, pedagogia i didàctica

Idioma: català

Any ed.: 2002

Enquadernació: rústica

Format: 17 x 23 cm

Pàgines: 180 pp.

11,00 €

Sinopsi

Detalles

La mirada de l'art, lúcida i densa, és capaç d'afrontar amb èxit els reptes de la societat actual, de resoldre amb esperit crític molts dels fenòmens de la nostra cultura, integrant-hi fins i tot les seues contradiccions. Des d'un panorama de l'ensenyament poc favorable a les humanitats, el paper de l'educació artística havia de ser replantejat pels mateixos estaments implicats. En aquest llibre es recull l'opinió de prestigiosos especialistes, protagonistes reconeguts dels més diversos àmbits: artistes, crítics de l'art, pedagogs, polítics, responsables de gabinets didàctics i evidentment professionals de l'ensenyament de l'art. Tots hi aporten visions contrastades i lúcides sobre allò que ha estat, el que és, o bé el que hauria de ser l'educació artística.

Índex

Índex

ÍNDEX
L’educació artística en el canvi de mil·lenni. Pedro Ruiz Torres
La situació de les didàctiques específiques. Bernardo Gómez Alonso
Els motius d’aquest llibre. Ricard Huerta
PRIMERA PART
ART, ARTISTES I EDUCACIÓ
Art, artistes i educació. Andreu Alfaro
Art i educació avui, carrera cap a una llibertat condicionada. Sebastià Miralles
L’educació artística i les arts del disseny. Albert Esteve de Quesada
L’art des de fora. M. Teresa Gil Ameijeiras
Raó i plaer en l’art. Dimensió estètica i educativa: l’estètica en l’art i en la vida. Isabel Cabanellas.
Els tallers al Museu Nacional d’Art de Catalunya. Andrea A. Garcia Sastre
Mediació de l’art contemporani. Encreuament d’experiències. Els tallers didàctics. Encarna Jiménez
La didàctica al Centro per l’Arte Contemporanea Luigi Pecci. Paola Ballerini
La Fundació Pilar i Joan Miró a Mallorca: orígens i finalitats. Els programes didàctics. Joana Maria Riera
SEGONA PART
UNA CULTURA PLENA D’IMATGES
Art and media education in the age of digital reproduction. Andrew Hart
Un món ple d’imatges. Daniel Giralt-Miracle
Una cultura plena d’imatges. Miguel Calatayud
Hi ha massa imatges, però açò no és nou. Victoria Combalía Dexeus
Repensar el paper de l’art en l’educació des d’una cultura plena d’imatges. Fernando Hernández
L’especialitat de mestre en Educació Artística. Rosa Gratacós
Com a corol·lari, una proposta. Aurora Valero
La possibilitat (utòpica) d’un mestre especialista en Educació Artística. Manuel Sánchez Méndez
La necessitat del docent especialista en Educació Artística. Gonzala García San Román
TERCERA PART
EL FUTUR DE L’EDUCACIÓ ARTÍSTICA
La construcció del discurs i de la pràctica de l’Educació Artística. José Gimeno Sacristán
L’esforç per educar en l’art. Carmen Alborch
Algunes tasques pendents. Roser Juanola Terradellas
La complexitat d’implantació de títols en matèries artístiques. María Tena
Valorar l’experiència per a temptejar el futur de l’Educació Artística. Imanol Agirre
ANNEX: Conclusions del Congrés

Citació

Huerta, R. [Ricard] (2002). Els valors de l'art a l'ensenyament. Universitat de València.

Huerta, Ricard. Els valors de l'art a l'ensenyament. Universitat de València, 2002.

HUERTA, Ricard. Els valors de l'art a l'ensenyament. Valencia: Universitat de València, 2002. ISBN 978-84-370-5330-1.

Huerta, Ricard. Els valors de l'art a l'ensenyament. Valencia: Universitat de València; 2002. 180 p.

Copiar al portapapeles