Product Documents

Els valencians, poble d'Europa

L'horitzó federal

Joan Alfred Martínez i Seguí, August Monzon i Arazo, Francisco Javier Palao Gil coords.

Col·lecció: Europa Política, 7

ISBN: 978-84-9134-497-1

Matèria: sociologia i política

Idioma: català

Any ed.: 2019

Pàgines: 582

E-book disponible en la teua plataforma digital habitual

«Dir-nos valencians és la nostra manera de dir-nos europeus». Aquesta paràfrasi de Joan Fuster resulta ben precisa: el poble valencià, amb una identitat pròpia, forma part indestriable del mosaic de nacions que anomenem Europa. Al segle XIII, a la riba occidental de la Mediterrània –el solar de les Espanyes–, es constituïa el Regne de València sobre la base d’una de les expressions més reeixides del pactisme medieval: la foralitat, que es perllongarà fins el 1707. El valencianisme polític, maduració del valencianisme cultural de la Renaixença, ressitua la recuperació de les institucions històriques en el marc de la modernitat i la democràcia. En l’actual context global podem albirar un indefugible horitzó federal: l’articulació del País Valencià dins la Unió Europea, i encara en un Estat Espanyol autènticament plurinacional. Els estudis recollits en aquest volum, pertanyents a la filosofia del dret i a altres disciplines jurídiques, així com també a la ciència política i a la història social, volen contribuir a bastir una via nacional valenciana equilibrada, justa i integradora.

Citació

AA.VV. (2019). Els valencians, poble d'Europa. L'horitzó federal. Universitat de València.

AA.VV. Els valencians, poble d'Europa. L'horitzó federal. Universitat de València, 2019.

AA.VV. Els valencians, poble d'Europa. L'horitzó federal. Valencia: Universitat de València, 2019. ISBN 978-84-9134-497-1.

AA.VV. Els valencians, poble d'Europa. L'horitzó federal. Valencia: Universitat de València; 2019. 582 p.

Copiar al portapapeles