Product Documents

Els valencians, poble d'Europa

L'horitzó federal

Joan Alfred Martínez i Seguí, August Monzon i Arazo, Francisco Javier Palao Gil coords.

Col·lecció: Europa Política, 7

ISBN: 978-84-9134-497-1

Matèria: sociologia i política

Idioma: català

Any ed.: 2019

Pàgines: 582

«Dir-nos valencians és la nostra manera de dir-nos europeus». Aquesta paràfrasi de Joan Fuster resulta ben precisa: el poble valencià, amb una identitat pròpia, forma part indestriable del mosaic de nacions que anomenem Europa. Al segle XIII, a la riba occidental de la Mediterrània –el solar de les Espanyes–, es constituïa el Regne de València sobre la base d’una de les expressions més reeixides del pactisme medieval: la foralitat, que es perllongarà fins el 1707. El valencianisme polític, maduració del valencianisme cultural de la Renaixença, ressitua la recuperació de les institucions històriques en el marc de la modernitat i la democràcia. En l’actual context global podem albirar un indefugible horitzó federal: l’articulació del País Valencià dins la Unió Europea, i encara en un Estat Espanyol autènticament plurinacional. Els estudis recollits en aquest volum, pertanyents a la filosofia del dret i a altres disciplines jurídiques, així com també a la ciència política i a la història social, volen contribuir a bastir una via nacional valenciana equilibrada, justa i integradora.

Martínez Seguí, J. A. [Joan Alfred] & Monzon Arazo, A. [August] , P. G. [Palao Gil] , F. J. [Francisco Javier ] (coords.) (2019). Els valencians, poble d'Europa. L'horitzó federal. Universitat de València.

Martínez Seguí, Joan Alfred y Monzon Arazo, August, Palao Gil, Francisco Javier (coords.). Els valencians, poble d'Europa. L'horitzó federal. Universitat de València, 2019.

MARTÍNEZ SEGUÍ, Joan Alfred y MONZON ARAZO, August, Palao Gil, Francisco Javier (coords.). Els valencians, poble d'Europa. L'horitzó federal. Valencia: Universitat de València, 2019. ISBN 978-84-9134-497-1.

Martínez Seguí, Joan Alfred y Monzon Arazo, August, Palao Gil, Francisco Javier (coords.). Els valencians, poble d'Europa. L'horitzó federal. Valencia: Universitat de València; 2019. 582 p.