El viaje en la ficción norteamericana

Símbolos e identidades

Mª Gema Fernández Sampedro

Col·lecció: Biblioteca Javier Coy d'Estudis Nord-Americans, 54

ISBN: 978-84-370-6969-2

Matèria: filologia

Submatèries: fiologia anglogermànica

Any ed.: 2008

Format: 17 x 23,5 cm

Aquest volum estudia l'impacte del viatge en la memòria històrica i en la consciència col.lectiva nord-americana. Per això s'analitza aquest element com a recurs narratiu en set novel.les (The Adventures of Huckleberry Finn, The Awakening, Winesburg, Ohio, The Grapes of Wrath, The Catcher in the Rye, On the Road i The Sot-Weed Factor) amb la finalitat de determinar les peculiaritats de cadascuna i els elements en comú, que donen les claus d'interpretació dels valors d'identitat nacional. En aquestes obres de ficció, es descriu Amèrica del Nord com el procés i l'obertura a noves possibilitats. En cadascun dels trajectes es qüestiona el sistema, on les llibertats i la igualtat d'oportunitats no sempre estan garantides, i s'interroga l'autoritat. La ficció esdevé d'aquesta manera una eina de protesta i reivindicació, de recerca i fugida.

Fernández Sampedro, M. G. [Mª Gema] (2008). El viaje en la ficción norteamericana. Símbolos e identidades. Universitat de València.

Fernández Sampedro, Mª Gema. El viaje en la ficción norteamericana. Símbolos e identidades. Universitat de València, 2008.

FERNÁNDEZ SAMPEDRO, Mª Gema. El viaje en la ficción norteamericana. Símbolos e identidades. Valencia: Universitat de València, 2008. ISBN 978-84-370-6969-2.

Fernández Sampedro, Mª Gema. El viaje en la ficción norteamericana. Símbolos e identidades. Valencia: Universitat de València; 2008. 204 p.