El valencià de la Valldigna

Idioma: català

Coeditor: Mancomunitat de la Valldigna

Any ed.: 2013

"El valencià de la Valldigna" és una descripció aprofundida i rigorosa del parlar col·loquial dels cinc pobles que conformen aquesta subcomarca (Tavernes, Benifairó, Simat, Barx i el Pla de Corrals). Des del punt de vista geolingüístic forma part del valencià meridional, però dins d'aquest té un interès especial per diversos motius. Són nuclis urbans molt propers que presenten una variació sorprenent, afavorida per factors com la proximitat del valencià central i la influència de la Costera en pobles d'interior. A més, el complex procés de repoblació del segle XVII ha deixat una petjada diferent en aquests cinc pobles. Finalment, el fet que haja sigut una vall tancada però alhora ben comunicada ha afavorit el manteniment d'arcaismes i la generació de localismes, bona part dels quals perduren ben vius, com es demostra en abundants referències a l'obra d'escriptors i estudiosos locals.

Giner Monfort, J. [Joan] (2013). El valencià de la Valldigna. Universitat de València.

Giner Monfort, Joan. El valencià de la Valldigna. Universitat de València, 2013.

GINER MONFORT, Joan. El valencià de la Valldigna. Valencia: Universitat de València, 2013. ISBN 978-84-370-9095-5.

Giner Monfort, Joan. El valencià de la Valldigna. Valencia: Universitat de València; 2013. 236 p.