El Tíbet: la frustración de un Estado

(El genocidio de un pueblo)

José Elías Esteve Moltó

Col·lecció: Drets Humans

ISBN: 978-84-370-5979-2

Matèria: dret

Coeditor: Editorial Tirant lo Blanch

Any ed.: 2004

Format: 15,5 x 21,5 cm.

Aquest llibre analitza, des del punt de vista del dret internacional, l'incert estatus jurídic del Tibet després de l'ocupació militar xinesa l'octubre de 1950. Examina, també, la situació dels drets humans a aquesta regió i reflexiona sobre la pertinença de l'aplicació, al Tibet, del principi de lliure determinació dels pobles.

El Tíbet: la frustración de un estado ofereix un seriós coneixement des del punt de vista jurídic i polític. Abans que res, respecte a una qüestió del major interès per al Dret Internacional, com l'incert estatus jurídic internacional del Tíbet després de l'ocupació militar xinesa a l'octubre de 1950. A més, el llibre reflexiona sobre quatre qüestions rellevants en l'àmbit a què es dedica aquesta col·lecció. La primera, la situació actual dels drets humans en el que avui és la regió autònoma de Xina del Tíbet. A més, la qüestió específica del genocidi del poble tibetà. S'ofereix també una original aproximació crítica a la legitimitat internacional de la política desenvolupada per Xina en el Tíbet i, finalment, sobre la pertinència de l'aplicació al Tíbet del principi de lliure determinació dels pobles. El Tíbet continua sent, per a la majoria de nosaltres, un enigma, o, almenys, un país quasi desconegut. I això malgrat la seua importància en termes geoestratégicos (polítics, mediambientals) i a la seua indiscutible influència en tot el món, tenint en compte la difusió de la concepció tibetana del budisme i del coneixement quasi universal de la figura de l'actual Dalai Lama, Tenzin Gyataso, Premi Nobel de la Pau i doctor honoris causa per diferents universitats de tot el món; entre les darreres, en 2004 la Universitat Politècnica de València.