Índex del llibre:

El sol que salió por Occidente

Estudios sobre el Estado omeya en Al-Andalus

Miquel Barceló

Col·lecció: Història, 98

ISBN: 978-84-370-6428-4

Matèria: història

Any ed.: 2010

Nova edició corregida i augmentada en la que es recullen els assajos de Miquel Barceló des de 1979 fins a dates més recents, que mesuren les dimensions fiscal i monetària de l'Estat omeia de Còrdova. La intenció final d'aquests treballs era la de fonamentar la vinculació d'aquestes dimensions que la historiografia tractava com a aspectes separats.

En aquest llibre, una edició corregida i augmentada de la que va publicar la Universitat de Jaén el (1997), es reuneixen els assajos efectuats per l'autor des de 1979 fins a dates més recents. Barceló pretén mesurar les dimensions fiscal i monetària de l'Estat omeia de Còrdova. La intenció final d'aquests treballs era la de fonamentar la vinculació d'aquestes dimensions que la historiografia tractava com a aspectes separats. La diversitat dels registres contribuïa a mantenir aquesta equívoca percepció. D'una banda, l'encunyació de moneda deixava un rastre objectual robust i, d'altra banda la informació procedent d'escrits sobre la fiscalitat era escassa, indirecta i intermitent, com mostren els estudis aquí reunits. La combinació dels dos registres desiguals és significadament fructífera des de la perspectiva de la moneda com a producte interessat de l'Estat.