Product Documents

El siglo XX: entre música y filosofía, 2a ed.

Enrico Fubini

Traducció: M. Josep Cuenca

Col·lecció: Estètica&Crítica, 19

ISBN: 978-84-370-9297-3

Matèria: art, filosofia

Submatèries: música

Coeditor: Fundació General de la Universitat. Patronat Martínez Guerricabeitia

Any ed.: 2014

Si en el Romanticisme la música va establir un franc diàleg amb les altres arts i amb la cultura en general, en el marc de la reflexió filosòfica, al llarg del segle XX músics, filòsofs, crítics, literats i artistes van seguir involucrats en aquesta tasca interdisciplinària. Aquest volum recull dotze assajos d'Enrico Fubini que aprofundeixen en aspectes com el simbolisme, el futurisme o la dodecafonia. L'autor realitza una necessària revisió «dopo Adorno» de les relacions entre música i filosofia. Ens presenta una anàlisi aguda i sistemàtica de material sonor i biogràfic d'autors com ara Stravinsky, Wagner, Debussy o Schönberg en un intent de trobar un fil conductor que permeta orientar-se en la intricada història del segle XX.

Presentación, de Romà de la Calle

I. Las raíces de la vanguardia en el siglo XX

II. Debussy y el simbolismo

III. El futurismo y la música

IV. ¿Existe una estética de Stravinsky?

V. De Wagner a Stockhausen: palabra y música, evolución de un encuentro problemático

VI. Dodecafonía y religiosidad en la obra de Schönberg

VII. ¿Qué representación melodramática hay en el teatro de Schönberg?

VIII. Un caso entre mil. Schönberg en América: doblemente extranjero

IX. ¿Qué estética musical hay después de Adorno?

X. Temas musicales y temas judíos en Vladimir .Jankélévitch

XI. Vladimir Jankélévitch y la estética de lo inefable: de Debussy a las vanguardias

XII. Escuelas nacionales, folklore y vanguardias: ¿elementos compatibles en la música del XX?

Cuenca Ordinyana, M. J. [M. Josep] & Fubini, E. [Enrico] (2014). El siglo XX: entre música y filosofía, 2a ed. Universitat de València.

Cuenca Ordinyana, M. Josep y Fubini, Enrico. El siglo XX: entre música y filosofía, 2a ed. Universitat de València, 2014.

CUENCA ORDINYANA, M. Josep y FUBINI, Enrico. El siglo XX: entre música y filosofía, 2a ed. Valencia: Universitat de València, 2014. ISBN 978-84-370-9297-3.

Cuenca Ordinyana, M. Josep y Fubini, Enrico. El siglo XX: entre música y filosofía, 2a ed. Valencia: Universitat de València; 2014. 188 p.