Índex del llibre:

El Romanticismo: entre música y filosofía (2a ed.)

Enrico Fubini

M. Josep Cuenca

Col·lecció: Estètica&Crítica, 11

ISBN: 978-84-370-3934-3

Matèria: art, filosofia

Submatèries: teoria i ensenyament, música

Coeditor: Fundació General de la Universitat. Patronat Martínez Guerricabeitia

Any ed.: 2007

Els assajos que componen aquest volum tracten de problemes inherents a la història de la música en les seues relacions amb la cultura, les ideologies i el pensament estètic del segle XX. I a la llum de l’evolució més recent es mostra que hi ha hagut una gran multiplicitat d’experiències musicals vàlides.

Necessitem un fil conductor, una llum que ens permeta navegar i orientar-nos en la intricada història de la música del segle XX. Els assajos que componen aquest volum tracten de problemes inherents a la història de la música en les seves relacions amb la cultura, les ideologies i el pensament estètic del segle XX. I a la llum de l'evolució més recent es mostra que hi ha hagut gran multiplicitat d'experiències musicals vàlides. En els últims decennis s'ha pecat d'una sobrevaloració d'alguns corrents de l'avantguarda darmstadtdiana a obres de forta influència del pensament crític d'Adorn i de la seva escola. I aquestes reflexions són sempre d'extrema actualitat, de la solució de la qual avui depèn el nostre judici, sobre la música dels nostres dies, sobre el món musical que ens envolta i sobre les perspectives de matí.