El poder de la escritura

La ética literaria de Henry Adams

Javier Alcoriza

Col·lecció: Biblioteca Javier Coy d'Estudis Nord-Americans, 16

ISBN: 978-84-370-5740-8

Matèria: filologia

Submatèries: fiologia anglogermànica

Any ed.: 2003

Javier Alcoriza se centra en la trajectòria d'Henry Adams, fent més propera la memòria de la Fundació i reflexiona sobre la voluntat de construir una literatura de l'experiència política d'Amèrica. Aquest llibre resulta imprescindible per tal de saber com Amèrica vol ser, i com vol ser vista en el moment del combat circumstancial de la història i per identificar l'obstinació que és capaç de generar a l'hora de defensar els seus ideals. El propòsit d'Henry Adams va ser descriure i jutjar els canvis ocorreguts al país des de la victòria dels "ideals americans" de Jefferson en 1800 fins a la configuració d'un caràcter nacional. Aquest llibre neix de la necessitat d'identificar cert classicisme, no el que ha forjat aquesta única i misteriosa literatura de la imaginació, sinó el que ha construït la necessària literatura de l'experiència històrica.

Alcoriza, J. [Javier] (2003). El poder de la escritura. La ética literaria de Henry Adams. Universitat de València.

Alcoriza, Javier. El poder de la escritura. La ética literaria de Henry Adams. Universitat de València, 2003.

ALCORIZA, Javier. El poder de la escritura. La ética literaria de Henry Adams. Valencia: Universitat de València, 2003. ISBN 978-84-370-5740-8.

Alcoriza, Javier. El poder de la escritura. La ética literaria de Henry Adams. Valencia: Universitat de València; 2003. 158 p.