El placer estético del terror

Tres cuentos de Edgar Allan Poe

Eusebio V. Llácer Llorca

Col·lecció: Biblioteca Javier Coy d'Estudis Nord-Americans, 188

ISBN: 978-84-9134-989-1

Matèria: filologia

Submatèries: fiologia anglogermànica

Any ed.: 2022

Format: 17 x 23,5 cm

Pàgines: 188

Disponible en accés obert:

Edgar Allan Poe es troba, sens dubte, entre els autors més llegits i més traduïts de la història de la literatura. És per això que els estudis que componen aquest volum contextualitzen la seua obra dins del marc del sistema literari hispanoparlant i també de la literatura universal. Hi conflueixen, en una seqüència coherent, aproximacions als contes “La máscara de la muerte roja”, “El pozo y el péndulo” i “El tonel de amontillado” en les quals es planteja l’anàlisi literària i temàtica dels textos i un estudi acurat del lèxic textual i dels elements estilístics i gramaticals. És en els viaranys de la lectura atenta d’aquests textos on es revela la seua interpretació particular des de conceptes genèrics com el gòtic, el fantàstic, el grotesc/arabesc i el terror.

VERSIÓ EN FORMAT AUDIOLLIBRE

Prólogo

¿Qué fue de Edgar Allan Poe?

Fantástico, gótico, tradición alemana, y terror

El cuento de Poe: diseño y composición

La tragedia del tiempo: “La máscara de la Muerte Roja”

El círculo de la supervivencia: “El pozo y el péndulo”

El ansia del ‘otro’ y la miseria moral: “El tonel de amontillado”

Glosario

Llàcer Llorca, E. V. [Eusebio V.] (2022). El placer estético del terror. Tres cuentos de Edgar Allan Poe. Universitat de València.

Llàcer Llorca, Eusebio V. El placer estético del terror. Tres cuentos de Edgar Allan Poe. Universitat de València, 2022.

LLÀCER LLORCA, Eusebio V. El placer estético del terror. Tres cuentos de Edgar Allan Poe. Valencia: Universitat de València, 2022. ISBN 978-84-9134-989-1.

Llàcer Llorca, Eusebio V. El placer estético del terror. Tres cuentos de Edgar Allan Poe. Valencia: Universitat de València; 2022. 188 p.