El oficio de estudiar en la Universidad: compromisos flexibles

M. Hernández, R. Llopis, P. Navarro, B. Tejerina

Antonio Ariño Villarroya, dir.

Col·lecció: Educació. Sèrie Informes i Dossiers

ISBN: 978-84-370-7033-9

Matèria: psicologia i ciències de l'educació, sociologia i política

Submatèries: pedagogia i didàctica

Any ed.: 2008

Estudi que explora les modalitats de vinculació a l'estudi-aprenentatge dels actuals estudiants universitaris, per proporcionar a les universitats la informació resultant per tal de dissenyar estratègies i instruments que afavorisquen una resposta més adient als perfils. Realitzat per quatre universitats espanyoles, s'apropa així a un fenomen que té caràcter general.

En el marc del programa d'estudis i anàlisi per a la millora de la qualitat de l'ensenyament superior i de l'activitat del professorat universitari, sorgeix la necessitat d'efectuar una exploració en les modalitats de vinculació a l'estudi-aprenentatge dels estudiants universitaris actuals, conéixer millor els seus perfils i proporcionar a les universitats la informació resultant per a dissenyar estratègies i instruments que afavorisquen una resposta més adient als anomenats perfils. Aquests canvis estan relacionats amb la transformació de les bases socials universitàries, la relació entre la universitat i la societat, els títols i el mercat de treball, etc. La investigació s'ha dut a terme per quatre universitats espanyoles, allunyant-se així de l'estudi del cas i apropant-se a la comprensió d'un fenomen que té caràcter general.