Product Documents

El ocaso de los dominios valencianos de los Medinaceli

Vicente Gómez Benedito

ISBN: 978-84-9134-103-1

Matèria: història

Any ed.: 2017

Format: 16 x 23,5 cm

Aquesta obra aborda la trajectòria dels estats senyorials valencians dels Medinaceli, una de les principals cases nobiliàries de la monarquia espanyola. L'estudi pretén aclarir la relació dialèctica entre casa i estats, valorant la importància de les rendes valencianes en el conjunt de la casa, la incidència que les reformes administratives van tenir sobre aquests territoris i com van respondre els seus habitants, a més de plantejar en quina mesura eixos dominis valencians van contribuir al sanejament financer de la Casa de Medinaceli en el segon terç del segle XIX. Però per al coneixement històric, més rellevant que aquesta aportació a la casa ducal resulta la pròpia evolució d'aqueixa contribució, que la va portar pràcticament a desaparèixer en acabar el procés revolucionari del primer terç del segle XIX.

Gómez Benedito, V. [Vicente] (2017). El ocaso de los dominios valencianos de los Medinaceli. El tránsito del antiguo régimen al liberalismo en los estados señoriales de Segorbe, Dénia y Aitona. Universitat de València.

Gómez Benedito, Vicente. El ocaso de los dominios valencianos de los Medinaceli. El tránsito del antiguo régimen al liberalismo en los estados señoriales de Segorbe, Dénia y Aitona. Universitat de València, 2017.

GÓMEZ BENEDITO, Vicente. El ocaso de los dominios valencianos de los Medinaceli. El tránsito del antiguo régimen al liberalismo en los estados señoriales de Segorbe, Dénia y Aitona. Valencia: Universitat de València, 2017. ISBN 978-84-9134-103-1.

Gómez Benedito, Vicente. El ocaso de los dominios valencianos de los Medinaceli. El tránsito del antiguo régimen al liberalismo en los estados señoriales de Segorbe, Dénia y Aitona. Valencia: Universitat de València; 2017. 550 p.