El mundo árabe en busca de la excelencia democrática

Gema Martín Muñoz

ISBN: 978-84-370-8891-4

Matèria: sociologia i política

Coeditor: Universitat Internacional de Gandia, CEIC Alfons el Vell

Any ed.: 2012

Conferència impartida per Gema Martin Muñoz, Professora de Sociologia del Món Àrab i Islàmic de la Universitat Autònoma de Madrid i Directora General de la Casa Àrab des de la seua fundació en 2006 fins a març de 2012 en la Universitat d'*Estiu de Gandia, en l'acte d'estretor de la *XXVIII edició de la la Univeristat d'Estiu de Gandia, l'11 de juliol de 2011.

La conferència d'obertura de la XXVIII edició de la Univeristat d'Estiu de Gandia, impartida per la professora Martin Muñoz, introdueix la idea que la revolució àrab és de fet una revolució de la joventut. Una generació, menor de 30 anys, que ha tingut un accés massiu a l'educació i als estudis universitaris, però alhora ha conegut l'exclusió socioeconòmica i la falta de possibilitats de desenvolupament professional, malgrat la seua preparació. Es tracta d'un grup, molt polititzat però que ha sigut exclòs de la política. Uns ciutadans que, segons Martín Muñoz, "han perdut la por i han decidit conduir la seua destinació per la qual cosa els canvis són irreversibles". A més, en aquesta anàlisi també es tindrà en compte el paper de les noves tecnologies, i la intervenció activa de les dones, sobretot de les més joves.