El movimiento feminista en España en los años 70

Carmen Martínez Ten, Purificación Gutiérrez López, Pilar González Ruiz, eds.

Col·lecció: Feminismos

ISBN: 978-84-376-2578-2

Matèria: estudis feministes

Coeditor: Ediciones Cátedra, Instituto de la Mujer

Any ed.: 2009

La dècada dels anys 70 va ser escenari d'un moviment feminista nombrós, plural i molt actiu. Les seves reivindicacions han format part de l'agenda de modernització del país i, no obstant això, aquest moviment ha tingut a penes espai en l'abundant historiografia de la transició espanyola. Tenint a la dreta franquista davant i al costat una esquerra per a la qual la igualtat de drets entre homes i dones no era la prioritat, no va ser fàcil lluitar per aquests drets. Aquest llibre pretén contribuir a recuperar aquest lloc i que la següent generació entenga que no tot ha estat sempre com és ara, que els assoliments aconseguits han tingut un preu, en alguns casos, massa alt i que és important consolidar-los, perquè el que s'ha aconseguit en tots aquests anys no és invulnerable, i encara queden per davant importants reptes.

González Ruiz, P. [Pilar] & Gutiérrez López, P. [Purificación] & Martínez Ten, C. [Carmen] (2009). El movimiento feminista en España en los años 70. Universitat de València.

González Ruiz, Pilar y Gutiérrez López, Purificación y Martínez Ten, Carmen. El movimiento feminista en España en los años 70. Universitat de València, 2009.

GONZÁLEZ RUIZ, Pilar y GUTIÉRREZ LÓPEZ, Purificación y MARTÍNEZ TEN, Carmen. El movimiento feminista en España en los años 70. Valencia: Universitat de València, 2009. ISBN 978-84-376-2578-2.

González Ruiz, Pilar y Gutiérrez López, Purificación y Martínez Ten, Carmen. El movimiento feminista en España en los años 70. Valencia: Universitat de València; 2009. 416 p.