Product Documents

El mite de la natura en publicitat

Pau Salvador i Peris

Col·lecció: Aldea Global, 25

ISBN: 978-84-370-8022-2

Matèria: economia, filologia

Submatèries: comunicaciò i traducció

Idioma: català

Coeditor: Universitat Autònoma de Barcelona, Universitat Jaume I, Universitat Pompeu Fabra

Any ed.: 2011

Enquadernació: rústica

Format: 16 x 24 cm

Pàgines: 140 pp.

15,95 €

Disponible en formato electrónico:

Sinopsi

Detalles

La natura tant suscita pors i recels com desperta passions i devocions. La mirada humana sobre la natura ha variat al llarg del temps a mesura que la revolució tecnocientífica s'ha consolidat. L'objectiu d'aquest volum és analitzar els principals discursos sobre la natura representats per la publicitat i els valors que s'hi transmeten. El text intercala teoria i pràctica, ja que s'hi comenten un conjunt d'imatges publicitàries amb la pretensió d'il·lustrar els relats i les concepcions culturals que traspuen les representacions comercials de la natura. Aquest estudi examina la relació entre el llenguatge publicitari i la natura, per establir, tot seguit, una sèrie de natures prototípiques, connectades a unes determinades imatges de marca, aplicant les eines heurístiques proporcionades per la semiòtica narrativa i l'anàlisi del discurs.

Índex

Índex

Índex

Capítol I. Natures d’ahir, natures d’avui: una lectura cultural

Capítol II. La cultura publicitària i el mite de la natura

1. Introducció

2. La natura com a objecte d’estudi publicitari

3. Natura i producte als mitjans de comunicació

Capítol III. El discurs de la natura en publicitat: identitat i valors

1. Introducció

2. La natura pràctica

3. La natura utòpica

4. La natura crítica

5. La natura lúdica

Capítol IV. Funcions i usos de la natura en el llenguatge  publicitari

1. La isotopia natural de la bellesa

2. La isotopia natural de l’alimentació

3. La isotopia natural de les begudes

4. La isotopia natural de la decoració

5. La isotopia natural dels viatges

6. La isotopia natural del motor

7. La isotopia natural de les tecnologies de la comunicació

Capítol V. Conclusions

Capítol VI. Bibliografia

Citació

Salvador i Peris, P. [Pau] (2011). El mite de la natura en publicitat. Universitat de València.

Salvador i Peris, Pau. El mite de la natura en publicitat. Universitat de València, 2011.

SALVADOR I PERIS, Pau. El mite de la natura en publicitat. Valencia: Universitat de València, 2011. ISBN 978-84-370-8022-2.

Salvador i Peris, Pau. El mite de la natura en publicitat. Valencia: Universitat de València; 2011. 140 p.

Copiar al portapapeles