El miratge del País Valencià. La (de) construcció mediàtica

Col·loquis entre la Universitat i els mitjans de comunicació

Gemma Lluch, coord.

ISBN: V-1744-2005

Matèria: filologia

Submatèries: comunicaciò i traducció, filologia catalana

Any ed.: 2005

Enquadernació: CD-ROM

Recull de documents d'aquestes jornades, que reuniren un ventall ampli de qualificats professionals de la informació, l'objectiu principal de les quals fou endinsar-se i indagar en el conflicte de llengües i identitats. L'aproximació plural permet entendre millor els lligams complexos entre la societat, la comunicació i les identitats de referència.

En la història recent d'aquest país, la lluita política s'ha manifestat sovint, i de manera equívoca, com a conflicte de llengües i identitats. L'evolució d'aquests antagonismes només resulta intel.ligible si considerem la influència dels mitjans de comunicació locals, i en particular l'influx de la premsa del cap i casal. Oscil.lant entre els consens i la controvèrsia, els media valencians han estat cabdals en la difusió d'actituds ideològiques, en capacitat de mobilització i en l'anàlisi dels problemes socioidentitaris. Indagar en aquests conflictes fou el propòsit d'aquestes jornades, que reuniren un ventall ampli de qualificats professionals de la informació. L'aproximació plural permet entendre millor els lligams complexos entre la societat, la comunicació i les identitats de referència.